صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا
عیدیان طلا گرفت و رکورد شکست
نازنین فاطمه عیدیان موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در کشور امارات در حال برگزاری است، ضمن شکستن رکورد ملی برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کند. این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان را که با حد نصاب ۵۹.۴۸ ثانیه در اختیار خودش بود، بهبود ببخشد. او همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان  در این ماده را که با حد نصاب ۵۹.۱۶ در اختیار شهلا محمودی بود، ارتقا داد و توانست عنوان رکورد‌دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد. لازم به ذکر است، عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع کسب کند.
 

مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
دختران تنیس ایران قهرمان شدند
مسابقات تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا که از سوم تا هشتم اردیبهشت به میزبانی اردن آغاز شده بود، با قهرمانی تیم دختران ایران به پایان رسید. لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند. دختران ایران با برتری مقابل نمایندگان اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیس‌بازان نوجوان ایران برسد. تیم پسران ایران نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفت که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت نیز به فینال غرب آسیا صعود می‌کند.
 

نقره پاراتیراندازی در جام جهانی
تیم تپانچه بادی میکس ایران در ادامه جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی، به مدال نقره رسید. در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، تیراندازان ایران در ماده تپانچه بادی میکس با ترکیب محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی مدال نقره گرفتند. تیم میکس ایران دور مقدماتی با ثبت رکورد ۵۷۰ و صدرنشینی راهی مرحله فینال شد و مدال نقره این ماده را گرفت. پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.
 

اردوی والیبال ایران در برزیل و ژاپن
تیم ملی والیبال ایران، برای آمادگی بیشتر قبل از شروع لیگ ملت‌های ۲۰۲۴، 24 اردیبهشت ماه راهی برزیل می‌شود.ملی‌پوشان ایران طبق برنامه پائز، در اردوی یک هفته‌ای برزیل هم تمرین می‌کنند و هم دو بازی تدارکاتی با دو تیم برزیلی انجام می‌دهد. شاگردان پائز در هفته اول لیگ ملت‌ها برای سهمیه المپیک نبرد سختی با صربستان، ایتالیا، کوبا و آرژانتین دارند.تیم ملی ایران پس از این 4 بازی، به ژاپن می‌رود تا قبل از شروع هفته دوم اردویی یک هفته‌ای در باشگاه پاناسونیک برگزار کند.
 

تبعات انتخاب گزینه‌های ضعیف بایرن مونیخ
طومار نویسی برای ماندن مربی ناکام
گزینه‌هایی که بایرن مونیخ برای جانشینی سرمربی فعلی خود انتخاب کرده از نظر هواداران این تیم به قدری بد هستند که آنها برای ماندن مربی ناکام فعلی خود، یعنی توماس توخل، طومار جمع کرده‌اند! هواداران بایرن‌مونیخ با جمع‌آوری امضا از باشگاه‌شان می‌خواهند که درمورد توماس توخل تجدیدنظر کنند و او را همچنان در سمت خود نگه‌دارند. بایرن‌مونیخ مدتی پیش اعلام کرد که با توخل در پایان فصل قطع همکاری می‌کند و به دنبال سرمربی جدید است. گفته می‌شود باشگاه آلمانی رالف رانگنیک مربی سابق منچستریونایتد و فعلی تیم ملی اتریش را به عنوان جایگزین توماس توخل در نظر گرفته است. اما عده زیادی از هواداران به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستند و به همین دلیل بیش از 10000 امضا جمع‌آوری کرده‌اند تا از توخل بخواهند که در بایرن بماند. توخل با وجودی که باعث شد قهرمانی 11 ساله بایرن در بوندس لیگا از دست برود اما حالا مورد حمایت هواداران بایرن مونیخ قرار گرفته و آنها با کمپین «ما رانگنیک را نمی‌خواهیم» و درخواست کتبی و جمع‌آوری امضا به دنبال نگه‌داشتن توخل هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی