صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هشت - ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

ملی‌پوش اسبق «بسکتبال با ویلچر»، روی نیمکت لتونی

احمدی: کار سخت همیشه خوب است

گروه ورزشی / علیرضا احمدی، کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال با ویلچر، سرمربی تیم ملی لتونی شد. او که لژیونری را از لیگ سری A ایتالیا با بازی در تیم‌های میلان، بندر تورس و لاتزیو استارت زد، بعد به اسپانیا اسباب‌کشی کرد با دعوت باشگاه بیلبائو و ختافه، حالا 6 سالی است که در هامبورگ آلمان هم بازی می‌کند و هم مربی است؛ همان باشگاهی که مهدی مهدوی‌کیا در آن بازی می‌کرد. او اما حالا تجربه جدیدی را به کوله‌بارش اضافه می‌کند. این بار او قرار است روی نیمکت تیم ملی بسکتبال با ویلچر لتونی بنشیند؛ آن هم تا پایان رقابت‌های قهرمانی اروپا. خودش می‌گوید: «مسئولان بسکتبال با ویلچر لتونی می‌خواستند قرارداد طولانی‌مدت با من امضا کنند، اما من به خاطر پیشنهادهای بهتر ترجیح دادم تا پایان قهرمانی اروپا با آنها کار کنم. درباره ادامه همکاری بعد از قهرمانی اروپا صحبت می‌کنیم. البته باشگاه هامبورگ هم به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد من بروم.»
احمدی تیرماه کارش را با تیم ملی لتونی شروع می‌کند: «من تیرماه کارم را با تیم جدیدم شروع می‌کنم. البته درباره دستیارانم هم در اردوی سوئیس و ارزیابی اولیه تیم صحبت می‌کنم.»
 مربی ایرانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر لتونی از کار سخت استقبال می‌کند: «می‌دانم کار سختی در تیم لتونی دارم. اما سختی کار همیشه خوب است، چرا که نتیجه‌اش آدم را خوشحال می‌کند.»
او ترجیح می‌دهد به جای رؤیاپردازی از کارش لذت ببرد: «من در بسکتبال با ویلچر، رؤیاپردازی خاصی ندارم جز اینکه لذت می‌برم. فرقی هم نمی‌کند چه پستی باشد؛ بازیکن باشم، مربی، آنالیزور، حتی تعمیرکار ویلچر. فقط دوست دارم کنار بسکتبال با ویلچر باشم. در واقع من به جای رؤیاپردازی سخت کار می‌کنم تا نتیجه بگیرم. در واقع ذهنم را با فکر به مربیگری مشغول نمی‌کنم، بلکه روی ارتقای سطح فهم بازی یا مربیگری متمرکز می‌شوم.»
جستجو
آرشیو تاریخی