سعی کردم برنده بیرون بیایم که بتوانم حرفم را بزنم

زنگنه: حرمت‌ها را زیر پا نگذاریم

پریسا غفاری
خبرنگار

تیم طبیعت تهران با شکست نفت آبادان در مسابقه پنجم سری مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال به نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال صعود کرد تا حریف ذوب آهن شود. شاگردان مهران شاهین‌طبع در یک روز استثنایی با ارائه بازی منطقی و تاکتیکی توانستند ۸۱ بر ۷۵ پیروز شوند و با پیروزی ۳ بر ۲ در مجموع سری به نیمه‌نهایی صعود کنند. آرمان زنگنه که با ۱۷ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۵ توپربایی بیشترین کارایی را برای طبیعت داشت، یکی از بهترین‌های این تیم در کنار جردن استیونس بود که نقش بسزایی در صعود تیم‌شان به جمع چهار تیم برتر داشتند. در این میان، تقابل زنگنه و حامد حدادی کاپیتان نفت آبادان در این پنج مسابقه حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، به طوری که بارها تصاویر آن در صفحات مجازی دست به دست و باعث شد توجه مطبوعات و کادر داوری به تقابل این دو بازیکن بیشتر شود. زنگنه در این باره گفت: «حامد حدادی بازیکن خیلی خوب و بزرگی است. فقط امیدوار بودم که بزرگی خود را در زمین هم کنترل کند.»
 سری پنج تایی پلی آف به اتمام رسید و طبیعت به نیمه‌نهایی رفت. نظرت در این باره چیست؟
از نخستین بازی مقابل نفت آبادان می‌دانستیم که سری پلی آف طولانی خواهد بود. مطمئن بودم که به بازی پنجم می‌کشد. خدا را شکر توانستیم با تمرکز بهتر، بازیکنان اصلی آن تیم را مهار کرده و به بازی برگردیم. نفت تیم سخت و قابل احترامی است و خیلی بازیکن دارد. بازیکنان نفت از همه جای زمین حمله می‌کنند و به همین دلیل بازی مقابل این تیم سخت است. پست آپ، پیک‌اند رول، فست برک و شوت بدون دفاع می‌خوری. همه در تیم نفت بسکتبال را کامل و دقیق بازی می‌کردند. خدا را شکر برنده بیرون آمدیم. درست است که بازیکن خارجی نداشتند ولی یکی از بهترین بازیکنان ایران در اختیارشان بود. بهترین پست‌های چهار ایران را نیز در اختیار داشتند و باید گفت کامل بودند.
در نخستین سال حضور طبیعت، به جمع چهارتیم برتر رسیدید؟
بله ما در پلی‌آف یکی از قوی‌ترین تیم‌های لیگ را بردیم و به نظرم برای سال اول نتیجه فوق‌العاده‌ای گرفتیم و تیم را در سال اول به جایی که حقش بود رساندیم. ما کار خود را انجام داده‌ایم و از اینجا به بعد دیگر فشاری روی ما نیست.
حماد سامری سرمربی نفت آبادان تأکید دارد که بسکتبال باید تمیز باشد. در این رابطه چه نظری داری؟
به نظر من اگر قرار است که بسکتبال را پاک کنیم، نمی‌توانیم فقط از یک کمک مربی و تدارکات اسم ببریم. باید بزرگ‌ترین آدم این بسکتبال درست رفتار کند و این درست رفتار کردن تا پایین هرم بیاید.
اما این روزها در میادین بسکتبال، فحاشی‌هایی در سالن‌ها می‌شود که مناسب نیست.
موافقم. نباید در بسکتبال فحاشی انجام شود. ممکن است که امسال در طبیعت بازی کنم و سال بعد به آبادان بروم. بنابراین نباید هیچ حرمتی را زیر پا بگذارم. آن طرف هم همین طور باشد. بعد از بازی اول یک سری مسائل برای من شخصی شد. من سعی می‌کردم که شخصاً بازی به بازی به تیم کمک کنم و از این سری برنده بیرون بیایم که بتوانم حرفم را بزنم و حرفم ارزش داشته باشد. اگر باخته بودم، حرفم هیچ ارزشی نداشت.
درباره حاشیه‌های ایجاد شده بین خودت و حامد حدادی چه صحبتی داری؟
حامد حدادی بازیکن خیلی خوب و بزرگی است. فقط امیدوار بودم که بزرگی خود را در زمین هم کنترل کند.
در نیمه نهایی باید به مصاف ذوب آهن بروید که تیم فصل گذشته‌ات است. نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
خاطرات خوبی در سالن ملت اصفهان دارم و مردم اصفهان را نیز دوست دارم ولی باید بگویم تیم ضعیفی نداریم و شانس برنده شدن داریم. تلاش می‌کنیم که بتوانیم برنده بیرون بیاییم تا کار را در تهران تمام کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی