صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

دستگیــــــری اراذل مسلــح بلوار انــدرزگــو

گروه حوادث/  چند نفر از اراذل و اوباش پایتخت که با انتشار فیلمی در فضای مجازی به دنبال قدرتنمایی بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
چند روز قبل فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و فردی که در تصویر بود مدعی بود که می‌خواهد تا صبح در خیابان‌های تهران تیراندازی کند. فیلم به صورت زنده در اینستاگرام یکی از آنها پخش شده بود و بعد از آن در فضای مجازی منتشر شد.
انتشار این ویدیو که در بخش‌هایی از آن الفاظ رکیکی نیز بیان شده بود، واکنش‌هایی را درپی داشت و در نهایت نیز سبب شد تا پلیس وارد عمل شود.
سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره پرونده این افراد گفت: این افراد اقدام به پخش یک ویدیوی زنده از اینستاگرام خود کرده و در آن الفاظ رکیک به کار برده بودند. همچنین با استفاده از یک سلاح کلاشینکف اقدام به ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان در محدوده شمال تهران کرده بودند، موضوعی که خط قرمز پلیس بوده و به جد با آن برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه این افراد که پنج نفر بودند، در بلوار اندرزگو، با خودروی بی. ام. دبلیو تردد کرده و مردم و حتی پلیس را تهدید کرده بودند، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی مأموران سازمان اطلاعات پلیس پایتخت این افراد، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی دستگیر شدند.
راستی با بیان اینکه سه نفر از این پنج نفر سابقه‌دار بوده و پیش از این به دلیل ارتکاب جرائم مختلف از جمله شرارت دستگیر شده بودند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
وی ادامه داد: پلیس هیچ‌گونه تعارفی با اراذل  و اوباش ندارد و در کوتاه‌ترین زمان این افراد دستگیر می‌شوند. اخلال در نظم شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان خط قرمز پلیس است و مردم از ما انتظار دارند که با آنان برخورد کنیم. ما هم از قوه‌قضائیه می‌خواهیم با این افراد برخورد محکمی داشته باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی