صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

الاخبار
لبنان

 حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل نه فقط نشان داد این رژیم مصونیتی ندارد، بلکه حاوی پیام‌های بازدارنده است و معادله جدیدی را در خاورمیانه ایجاد می‌کند. این حمله همچنین بازگو‌کننده حقایقی است که هرچند تا حدودی مشخص بود اما اکنون به اثبات رسید.
یکی از مهم‌ترین این حقایق، توانایی‌های محدود نظامی اسرائیل است که ایالات متحده را بر آن داشت تا برای دومین بار در چند ماه گذشته به یاری آن بیاید.

 

گلوبال تایمز
چین

اقدام تلافی جویانه ایران در وهله اول در پاسخ به فراخوان‌های مردم خود و در عین حال نشان دادن قدرت و اراده در شرایط آشفته منطقه‌ای کنونی است.
ایران با خویشتنداری عمل کرده است. با این حال اگر امریکا و اسرائیل با حملات متقابل پاسخ دهند، ممکن است دور دوم و سوم حملات را شدیدتر آغاز کند و این چیزی نیست که امریکا بخواهد شاهد آن باشد.

 

العربی الجدید
قطر

مقابله اسرائیل با حمله نظامی ایران، 23.1 میلیارد دلار برای دولت اشغالگر هزینه داشت. با این حال سران تل آویو در فکر تلافی این حمله هستند. این در حالی است که امریکا به نتانیاهو تأکید کرده، در صورتی که حمله جدیدی علیه ایران رقم بزند، در پاسخگویی جدید تهران به این حمله، در کنار او نخواهد بود و متحمل هزینه‌های بسیاری خواهد شد.

 

الاخبار
مصر

ایران با حمله به اسرائیل انتقام بی‌دردسری را گرفت و در شهرهای خود این موفقیت را جشن گرفت. در نقطه مقابل اما تل آویو در حال برگزاری نشست‌هایی است و تا این مرحله به تهدیدهای توخالی بسنده کرده است. این در حالی است که مصر نگران حوادث آتی است.

جستجو
آرشیو تاریخی