صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

شهادت
 نوه دیگری از هنیه
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت ملاک هنیه، نوه دیگر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بر اثر جراحات وارده خبر داد. او هفتمین عضو خانواده و چهارمین نوه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، دختر شهید محمد اسماعیل هنیه بود که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود. به این ترتیب ملاک به پدر و اعضای خانواده‌اش پیوست که چهارشنبه گذشته در روز عید فطر بر اثر حمله صهیونیست‌ها به خودرویشان در غزه به شهادت رسیدند.

حمله حزب‌الله
 به تیپ گولانی
حزب‌الله لبنان اعلام کرد بمب‌هایی را در مسیر نیروهایی از تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی کار گذاشت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها شد.
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مبارز ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف و بعد از رصد دقیق تحرکات دشمن تعدادی بمب را در منطقه تل اسماعیل در خاک لبنان در مجاورت با مرزهای فلسطین اشغالی و حین عبور نیروی وابسته به تیپ گولانی کار گذاشت. بعد از رسیدن این نیروها به محل بمب‌ها، نیروهای صهیونیست در انفجار آن کشته و زخمی شدند. به گفته منابع، ارتش رژیم اشغالگر به زخمی شدن چهار نفر از نیروهای تیپ گولانی اذعان کرد.
 
لاپید: نتانیاهو
برای اسرائیل
خطرناک است
رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد نخست‌وزیر این رژیم قدرت بازدارندگی آن را از بین برد. به گزارش ایسنا، یائیر لاپید در توئیتی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و کابینه وی به تهدید موجودیتی برای اسرائیل تبدیل شده‌اند. دوستان و دشمنان اسرائیل ضعف کابینه کنونی را می‌بینند. هفته گذشته در واشنگتن بودم و نشست‌هایی با مسئولان داشتم. آنها از بی‌مسئولیتی و سوءمدیریت این کابینه شوکه شده‌اند. وی افزود: باید فوراً برای سرنگونی این کابینه‌ای که برای ما تخریب و ویرانی به بار آورده و همچنان به بار خواهد آورد، انتخابات برگزار شود.

حمله امریکا و انگلیس به تعز
امریکا و انگلیس صبح دیروز (دوشنبه) حملاتی را علیه استان تعز در جنوب غرب یمن انجام دادند.
به گزارش شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن این حملات مناطق نزدیک به دریای سرخ را هدف قرار داد. این شبکه با این حال به تلفات مادی یا جانی در این حمله اشاره‌ای نکرد و بیانیه رسمی نیز از سوی انصارالله یمن در این باره صادر نشده است. لازم به ذکر است، همزمان با جنگ غزه ارتش یمن با موشک و پهپاد کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ از ماه نوامبر هدف قرار داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی