صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رئیس جمهور در خصوص جلوه‌های افتخار آمیز عملیات تاریخی و پیروزمندانه نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرد

تحقق وعده صادق با هماهنگی میدان و دیپلماسی


در پی عملیات تاریخی، مقتدرانه و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان که در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران خصوصاً حمله نظامی 13 فروردین امسال علیه سفارت کشورمان در دمشق تمهید و عملیاتی شد، رئیس جمهور با ارسال پیامی این عملیات را صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران خواند و آن را درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دانست.
در پیام آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: تنبیه متجاوز که وعده صادق رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی بود، محقق شد. نیروهای مسلح سرافراز جمهوری اسلامی ایران در اقدامی نظامی و قاطع، اهداف نظامی و متعلق به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را آماج عملیات ترکیبی خود قرار دادند. این تدبیر دفاعی که در چهارچوب حق ذاتی دفاع مشروع از ایران عزیز بود در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران خصوصاً حمله نظامی مورخ 13 فروردین 1403 آن رژیم علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق – که منجر به شهادت جمعی از دلاوران نامدار کشورمان گردید – تمهید و عملیاتی شد. پیام عملیات ترکیبی بامداد یکشنبه، برای امت اسلامی، اقتدار و بازدارندگی و برای دشمنان بشریت، ترس و خواری بود.

گامی در جهت تنبیه متجاوز
و ایجاد ثبات
در ادامه این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران طی شش ماه گذشته و بخصوص 10 روز اخیر از همه ابزارها و امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلب توجه جامعه بین‌المللی نسبت به خطرات مهلک مترتب بر بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر قانون‌شکنی‌های مستمر رژیم صهیونیستی استفاده نمود ولی متأسفانه شورای امنیت تحت تأثیر و نفوذ امریکا و برخی دیگر از حامیان رژیم صهیونیستی، از عمل به وظایف خود باز مانده است.
اقدام حکیمانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت، حاکمیت و منافع ملی جمهوری اسلامی، گامی در جهت تنبیه متجاوز و ایجاد ثبات در منطقه بوده است. اینک جمهوری اسلامی ایران با درایت و هوشمندی، در گام اول، برخی از پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر و ضد امنیت و ثبات را هدف عملیات پهپادی و موشکی خود قرار داد.

برای اعاده صلح منطقه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم
آیت‌الله رئیسی افزود: جمهوری اسلامی ایران صلح و ثبات منطقه پیرامونی را لازمه امنیت ملی خود می‌داند و برای اعاده و حفظ صلح و ثبات از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کند. امروزه برای هر ناظر منصفی کاملاً روشن شده است که اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت اشغالگر، تروریستی و نژادپرست – که خود را مقید به هیچ قاعده و هنجار حقوقی یا اخلاقی یا انسانی ندانسته و طی 6 ماه گذشته کارزار نسل‌کشی فلسطینیان و ناامن‌سازی بیشتر منطقه و جهان را با حمایت همدستانه امریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی به پیش برده است – تهدید فوری و مستمر علیه صلح و امنیت منطقه است.

مقاومت؛ کلیدواژه امنیت
و نفی تروریسم
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت امنیت و در خدمت دفاع از منافع کشورها و ملت‌های منطقه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد سیاست همسایگی و ارتقای دوستی و همکاری با کشورهای همسایه مصمم است. وی افزود: مردم منطقه از هر کیش و مذهب و مرامی، شایسته زندگی در صلح و آرامش هستند و متأسفانه شرارت‌های رژیم اشغالگر و توسعه‌طلب و برتری‌طلب، چند دهه است که مردمان منطقه ما را از این نعمت محروم ساخته است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «مقاومت» کلید واژه‌ای است برای احیای صلح و امنیت در منطقه و نفی اشغالگری و تروریسم از هر نوع آن.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ریشه بحران در منطقه را نسل‌کشی و خشونت‌طلبی رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند، گفت: ایران برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

پاسخ سنگین‌تر
در انتظار هرگونه ماجراجویی
رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد. به حامیان رژیم اشغالگر توصیه می‌کنیم که قدردان این اقدام مسئولانه و متناسب جمهوری اسلامی ایران باشند و از حمایت کورکورانه از رژیم متجاوز صهیونیستی، که یکی از علل اصلی جری شدن آن رژیم در تشدید قانون‌شکنی و به سخره گرفتن حقوق و موازین بین‌المللی بوده است، دست بردارند.
رئیس جمهور در انتهای پیام خود با درود به سربازان و پاسداران پرافتخار و ایثارگر ایران عزیز و شهیدان بزرگی که جان خود را برای دفاع از سرافرازی و عزت کشورمان هدیه نموده‌اند، افزود: تأکید می‌کنیم که دفاع مقتدرانه از ایران در برابر شرارت‌های خارجی، محصول همبستگی و همراهی تک تک ملت بزرگ و عزیز ایران و سپاه دلاور و ارتش قهرمان است. در برابر بزرگی و عظمت ملت ایران جبهه سپاس به درگاه خداوند متعال می‌ساییم و اطمینان می‌دهیم که از هیچ کوششی برای حراست از اقتدار، امنیت، آبادانی و شکوفایی ایران دریغ نخواهیم ورزید.
دشمن را ناامید کنید
آیت‌الله رئیسی همچنین عصر دیروز در نشست هیأت دولت، «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بسیار بالا در اجرا» را از جلوه‌های کم‌نظیر و افتخارآمیز عملیات مقتدرانه تاریخی و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی دانست و با بیان اینکه دشمن پس از ناامیدی از ضربه زدن به امنیت مردم و نیز ضربه خوردن، به دنبال ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت مردم خواهد بود، بر ضرورت تلاش مضاعف و هماهنگی بین بخش‌های اداری و اجرایی برای خنثی‌سازی چنین توطئه‌هایی تأکید کرد.

 

بـرش

معادله راهبردی تغییر کرده است

در ادامه واکنش‌ها به پاسخ مقتدرانه ایران علیه رژیم صهیونیستی، محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نیز در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: معنی راهبردی عملیات پیروزمندانه وعده صادق، آن است که دوران صبر راهبردی در قبال شرارت‌های رژیم به پایان رسیده و ایران استراتژی آنها مبنی بر جنگ بین جنگ‌ها را به شکست کشانده است. اکنون معادله راهبردی تغییر کرده است. هدف قرار دادن نیروها و دارایی‌های ایران با پاسخ مستقیم مواجه می‌شود.
امیر موسوی، فرمانده کل ارتش هم در پیامی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در صورت اصرار بر اقدامات تجاوزکارانه با مجازاتی سخت‌تر مواجه می‌شود. به سردمداران امریکا هشدار می‌دهیم که اگر در حمایت از رژیم صهیونیستی بخواهند ورود یا مداخله کنند، تمام پایگاه‌ها و منافع آنها به‌خصوص پایگاه‌هایی که از آنها به‌عنوان مبدأ علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت بگیرد، اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شوند.
 
واکنش نمایندگان مجلس به اقدام سپاه
در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی هم بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون حمله و اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت شد که در بخشی از آن تأکید می‌شود: هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن امریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبه‌رو خواهد شد، آنچنان‌که همگان پایان عمر نکبت‌بار رژیم جعلی اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

جستجو
آرشیو تاریخی