صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

مسکو و دمشق به عملیات نظامی مشترک ادامه می‌دهند

تلفات سنگین تروریست‌ها در سوریه

امیر فرشباف
خبرنگار

 
در جدیدترین عملیات هوایی مشترک سوریه و روسیه علیه تروریست‌های تکفیری در مناطق غربی و شمال غربی سوریه، 20 تروریست کشته شدند. به گزارش بخش عربی اسپوتنیک، جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه مقر سازمان «انصار التوحید» در نزدیکی محور «جبل الزاویه» واقع در حومه جنوبی ادلب را بمباران کردند که طی آن حداقل 20 شبه‌نظامی کشته شدند.
خبرنگار میدانی اسپوتنیک در ادلب تأیید کرد که هواپیماهای سوری و روس پس از یک سری عملیات شناسایی فشرده، 4 حمله هوایی شبانه به یکی از مقرهای «انصار التوحید» در محور شهرک «بسنقول» انجام دادند. این گزارش افزود که این حملات منجر به انهدام کامل مقر این سازمان تروریستی شد. براساس اطلاعات بدست آمده این تروریست‌ها در حال آماده شدن برای حمله به یکی از مواضع ارتش سوریه در حومه جنوبی ادلب بودند. «انصار التوحید» نام جدید سازمان «جند الاقصی» است که پیش از این با داعش بیعت کرده و در طول جنگ در جبهه حماه شرق فعال بود. پس از شکست این سازمان، گروه‌های رزمی آن در اواخر سال 2018 در چندین منطقه در حومه ادلب مستقر شدند.
همچنین شنبه «وادیم کولت» معاون رئیس مرکز آشتی روسیه برای آشتی، از کشته شدن دست‌کم 25 تروریست در پی بمباران نیروی هوایی روسیه در یک اردوگاه آموزشی شبه‌نظامیان تروریست در حومه استان حلب خبر داد. یک روز پس از عملیات مذکور نیز وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش با گروه مسلحی که قصد داشت به یکی از پایگاه‌های نظامی در حومه شمالی لاذقیه نفوذ کند، مقابله کرد.
به طور کلی، همزمان با هدف قراردادن پایگاه‌های اشغالی نظامی امریکا در سوریه و عراق، روند حملات گروه‌های تروریستی نیز در روزهای گذشته در این دو کشور افزایش داشته است. در تازه‌ترین مورد، افراد مسلح ناشناس در روز دوشنبه 4 مارس، یک بمب کنار جاده‌ای را در مسیر خودرو حامل نیروهای ارتش سوریه در ورودی شهر «شولاء» واقع در استان دیرالزور سوریه منفجر کردند که طی این اقدام، 5 نفر از نظامیان سوری شهید شدند و یک نفر زخمی شد. به گزارش پایگاه خبری «تحولات جهان اسلام» این حمله که در مناطق شرقی سوریه به وقوع پیوست احتمالاً توسط عناصر داعش صورت گرفته است. هفته گذشته نیز خبرگزاری «سانا» گزارش داد، نیروهای امنیتی سوریه یک انبار بزرگ مهمات متعلق به داعش را در صحرای السویدا کشف کردند. این انبار حاوی مقادیر زیادی از مهمات از جمله توپ‌های ضد هوایی 23 میلیمتری بود.
با این حال، شرایط در مناطق تحت سیطره این گروه‌ها مساعد نیست و غیر از حملات فزاینده جنگنده‌های سوری و روس، تظاهرات مردمی علیه سرکردگان این گروه‌ها نیز بر لغزندگی اوضاع افزوده است. گفتنی است به تازگی مناطق تحت سیطره گروه تروریستی هیأت تحریر الشام در شمال سوریه با تظاهرات فراگیر علیه «ابومحمد الجولانی» روبه‌رو بوده است. در همین حال آخرین اخبار از سوریه حاکی است در حمله تروریست های داعش به 12 خودروی کارگران در دیرالزور 44 نفر به شهادت رسیدند.

جستجو
آرشیو تاریخی