صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۴

کامرون: اسرائیل اشغالگر است

وزیر امور خارجه انگلیس در نشستی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر، مسئول اوضاع انسانی در غزه است. به گزارش گاردین، دیوید کامرون در آستانه سفر روز چهارشنبه بنی گانتس به لندن، در نشست کمیته روابط خارجی پارلمان نسبت به اتمام صبر انگلیس هشدار داد و افزود که اسرائیل به عنوان اشغالگر غزه، براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه موظف به ارائه کمک است.
کامرون با انتقاد از ممانعت صهیونیست‌ها در ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه افزود: «... بنابراین باید کمتر صبور باشیم و همزمان با دیدار من با گانتس، باید یک سری هشدارها داده شود». در این گزارش همچنین آمده است اگر توصیه‌های حقوقی وزارت خارجه که نشان می‌داد اسرائیل قوانین را نقض می‌کند، منتشر می‌شد، در آن صورت بریتانیا ملزم به لغو مجوز صادرات تسلیحات به اسرائیل می‌شد.
گاردین ضمن اشاره به حمایت وزیر خارجه انگلیس از آتش بس کوتاه مدت از رویکرد دوگانه کامرون تلویحاً انتقاد کرد و نوشت: «...اما کامرون در اظهاراتی که بیشتر به نفع اسرائیل بود، اعلام کرد که برای رسیدن به یک آتش‌بس طولانی مدت، باید رهبری حماس را از غزه اخراج کنید؛ شما باید از شر زیرساخت‌های تروریستی خلاص شوید.»
کامرون درحالی از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند که کشورش اصلی‌ترین عامل جعل هویتی به نام «اسرائیل» در منطقه و اشغال سرزمین‌های اسلامی در لبنان، فلسطین، سوریه و مصر بوده است و در طول هشت دهه گذشته در تمام جنگ‌های اسرائیل، ازجمله جنگ غزه، از مهم‌ترین حامیان سیاسی و تسلیحاتی دولت صهیونیستی محسوب می‌شود.
شایان ذکر است که به تازگی برنامه جهانی غذا (WFP) وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که نیروهای اسرائیل از تحویل ۱۴ کامیون حامل مواد غذایی به مردم در شمال نوار غزه جلوگیری کردند. همچنین گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور غذا در سخنانی اعلام کرد که ارتش صهیونیست به عمد کاروان‌های بشردوستانه در غزه را با وجود اطلاع از مسیر آنها بمباران می‌کند.
به گزارش الجزیره، دیگر آژانس امدادرسانی وابسته به سازمان ملل، آنروا (UNRWA) نیز اعلام کرد ناامیدی در غزه آنقدر بالاست که حتی عبور کامیون‌ها هم برای مردم گرسنه جذابیت دارد. سخنگوی این سازمان در گفت‌و‌گو با الجزیره گفت: «از ماه ژانویه، بیش از نیمی از درخواست‌های سازمان ملل متحد برای آوردن غذا، تجهیزات پزشکی و آب سالم به شمال توسط مقامات اسرائیلی رد شده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی