ارتش اسرائیل به اجساد شهدا هم حمله می‌کند

بمباران گورستان‌های غزه

گروه جهان/ ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین نمونه از جنایات خود گورستان‌ها را هم بمباران می‌کند.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، اسرائیل روز گذشته به گورستانی در شمال نوار غزه در حومه اردوگاه جبالیا حمله کرد و یک گور دسته جمعی را که فلسطینیان شهدای خود را به طور موقت در آن به خاک سپرده بودند، هدف قرارداد. بر اثر این بمباران تکه پاره‌های اجساد شهدا در تمامی گورستان پخش شد. بنا بر این گزارش، مردی که عمه، عمو و مادربزرگ خود را در این گور دسته جمعی دفن کرده بود، به خبرنگاران گفت: «یک جنگنده اف 16 این کار را کرد. اما شهدا نه اسلحه و راکت دارند و نه می‌توانند کوچکترین حرکتی کنند.» او همچنین با نشان دادن اعضای تکه تکه شهدا گفت: «این تکه پاره‌هایی که می‌بینید، اجساد شهدایی است که از جاهای مختلف به اینجا آورده شده و در این گور دسته جمعی دفن شده بودند و من آنها را از سطح گورستان جمع کردم.»به گزارش میدل ایست مانیتور، احمد الکلوت، مدیر سرویس دفاع شهری غزه با تأیید این خبر گفت: «کارکنان این واحد به سختی در تکاپو هستند تا بتوانند، تکه‌های اجساد شهدا را پیدا کرده و دوباره دفن کنند.» در همین حال بنابر جدیدترین بیانیه وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به
+۳۰ هزار و ۵۳۴ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۱ هزار و ۹۲۰ نفر رسیده است.
ادامه مقاومت فلسطینیان در نوار غزه
حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان و شهدای نوار غزه در حالی است که مقاومت فلسطین در غزه نیز همچنان به حملات خود به مواضع ارتش صهیونیستی ادامه می‌دهد. این نیروها دیروز چندین حمله علیه تجمع نظامیان و خودروهای صهیونیستی انجام دادند و خسارات سنگینی را به آنها وارد کردند. مسیر و خطوط تدارکاتی و پشتیبانی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محله «الزیتون» و در مجاورت پایگاه «ابومطیبق» در شرق بخش مرکزی نوار غزه، ساختمانی در جنوب غزه که در آن نظامیان رژیم صهیونیستی سنگر گرفته بودند و همچنین شهرک اشغالی عسقلان، «بئیری» و مقر فرماندهی دشمن صهیونیستی در «رعیم» از جمله اماکنی بودند که هدف نیروهای مقاومت قرار گرفتند.

جدیدترین اخبار از مذاکرات قاهره
روز گذشته مذاکرات قاهره درباره جنگ غزه در حالی دومین روز خود را سپری کرد که میانجیگران معتقد بودند، اگر رژیم صهیونیستی از سوی امریکا و غرب تحت فشار قرار گیرد، توافق در دسترس خواهد بود. بنا بر گزارش‌ها اولین روز گفت‌وگوی میانجیگران با جنبش حماس در خصوص پیشنهاد «پاریس ۲» شامگاه یکشنبه در قاهره به پایان رسید. در این نشست، مصر و قطر به پاسخ‌های حماس درباره این پیشنهادها گوش دادند و تأکید کردند، این جنبش مصمم به بازگرداندن آوارگان به شمال غزه و تضمین آتش‌بس همه‌جانبه است. مصر معتقد است، درخواست‌های حماس، «منطقی» است.

جستجو
آرشیو تاریخی