رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت تأکید کرد

انتخابات، تجلی انسجام ملی

تهمت «سکوت انتخاباتی» نسبت به دولت و رئیس جمهور، از ترفندهایی است که فقط در خورجین مخالفان واقعیت پیدا می‌شود؛ کسانی که تلاش می‌کنند موهومات خود را به عنوان تحلیل سیاسی جا بزنند و از این طریق، جلب نظر کنند. آنچه برخی جریان‌های منتقد دولت تحت عنوان تحلیل از رفتار انتخاباتی دولت ارائه می‌کنند، نه تنها هیچ نشانه‌ای از صداقت ندارد، بلکه همه شواهد عینی و واقعیت‌های عملی، درست خلاف آن را نشان می‌دهند. این واقعیت و شواهد نشان می‌دهند که دولت و رئیس دولت نه تنها نسبت به انتخابات و مقوله مشارکت فراگیر سکوت نکرده‌اند، بلکه به عنوان اولین و مهم‌ترین رکن سیاسی کشور، همه توان اجرایی و ظرفیت سیاستی خود را نیز به میدان انتخابات آورده‌اند تا نقش قانونی خود را به عنوان مجری این آزمون بزرگ، ایفا کنند.

رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر ضرورت تلاش همگانی برای برگزاری هر چه پرشورتر این رویداد مهم اظهار کرد: توجه به قانون، رعایت اخلاق انتخاباتی و اتخاذ رویکرد امیدآفرین و پرهیز از سیاه‌نمایی مورد توجه همه کسانی باشد که در عرصه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی فعالیت می‌کنند.
وی گفت: حفظ وحدت و انسجام ملی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌ها در عرصه تبلیغات انتخاباتی است و اساساً خود انتخابات باید یکی از جلوه‌های مهم و بزرگ انسجام ملی باشد. آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه از سوی امریکا اشاره و اظهار کرد: امروز بدون تردید امریکا محور و رأس همه شرارت‌ها در عالم و بانی اصلی جنایات و نسل‌کشی در غزه و مقصر تداوم این جنایات است و همه دنیا باید این اقدامات را محکوم کنند. وی همچنین با اشاره به اعلام خبر بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور، تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و نیز همکاری مسئولان قوه قضائیه را که با هم‌افزایی و پیگیری مجدانه اطلاعاتی و قضایی این پرونده را به نتیجه رساندند، شایسته قدردانی دانست و گفت: این اموال به طور کامل متعلق به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است و به عنوان پشتوانه پولی کشور به خزانه بانک مرکزی باز می‌گردد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی