اخبـــــــار


توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر از هفته جاری

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: از هفته جاری شکر، روغن و برنج نیز با قیمت‌های تعزیراتی به اقلام توزیع هوشمند درب منازل اضافه خواهند شد. هرچه از سامانه هوشمند بیشتر استفاده کنیم دست واسطه‌ها در این بین کم خواهد شد. همچنین برای میوه شب عید هم قصد داریم از توزیع هوشمند استفاده کنیم. به‌گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تمرکز ما در ماه‌های اول آغاز به کار دولت تأمین امنیت غذایی و تلاش برای ساماندهی بازار اقلام اصلی از جمله مرغ و تخم‌مرغ بوده است، گفت: در این راستا توانستیم بازار مرغ و تخم مرغ را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که از روز‌های آینده تا پایان سال شرایط مطلوبی در این بخش‌ها را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای تأمین اقلام مورد نیاز شب عید و بعد از آن ماه رمضان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و همچنین بسترسازی برای کشت قراردادی، خرید دام مازاد روستاییان و عشایر و سند دار کردن اراضی کشاورزی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
ساداتی‌نژاد افزود: وزارت جهاد کشاورزی در طول ۴۰ سال گذشته هیچ زمان در حوزه بازار مواد غذایی نبوده است. ما در بازرسی هیچ تجربه‌ای نداشتیم. اخیراً، اما با همکاری و همراهی وزارت صمت بحث بازرسی در بازار اقلام غذایی را هم به عهده گرفتیم که البته تا این وظایف به طور کامل در اختیار وزارت جهاد قرار بگیرد مدت زمانی طی خواهد شد. همچنین در این راستا از نیرو‌های بسیج در بازرسی‌ها کمک گرفته‌ایم.

توضیحات خاندوزی درباره درخواست افزایش پرداخت به کارکنان وزارت اقتصاد

وزیر اقتصاد درباره درخواست نامه افزایش پرداخت به کارکنان وزارت اقتصاد به سازمان اداری و استخدامی توضیحات ارائه کرد.
سیداحسان خاندوزی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که از سال‌های قبل در روال اقتصادی کشور وجود داشت، پرداخت‌های غیرشفاف به کارکنان بوده که علاوه بر وجود بی‌عدالتی در پرداخت میان مدیران و کارکنان یک دستگاه، نبود شفافیت در پرداخت را میان دستگاه‌ها هم موجب می‌شد. خاندوزی افزود: در نامه‌ای که به سازمان اداری و استخدامی ارسال کردیم قید شده که با این اقدام مجموع دریافتی کارکنان کم نمی‌شود بلکه پرداخت‌ها در قالب فیش و به‌صورت عادلانه خواهد بود ضمن اینکه اگر افزایشی هم اتفاق می‌افتد افزایش در دریافت نیست بلکه در حکم حقوقی این افزایش قید می‌شود.
 وی اضافه کرد: برای اعمال کردن این افزایش‌ها در فیش حقوقی، باید مجوز سازمان اداری و استخدامی را داشته باشیم تا بتوانیم برای سقف تا ۵۰ درصد فوق‌العاده را اعمال کنیم که البته این اقدام بار مالی ندارد بلکه از منابع داخلی دستگاه‌ها تأمین می‌شود و شفافیت حقوق و دستمزد‌ها را در پی دارد البته سایر دستگاه‌هایی که هم اکنون از محل درآمد‌های اختصاصی خود پرداخت‌ها را انجام می‌دهند که قابل نظارت هم نیست فقط تا پایان امسال مهلت دارند که این رویه را اصلاح کنند یعنی از سال ۱۴۰۱ همه دستگاه‌ها باید پرداخت‌های خود را در قالب فیش حقوقی انجام دهند.  وزیر اقتصاد گفت: افزایش‌ها بر این اساس ۳۵ تا ۵۰ درصد آن هم در داخل حکم حقوقی اعمال می‌شود بدون اینکه یک ریال بار مالی بر دست دولت بگذارد ضمن اینکه موجب می‌شود همه پرداخت‌ها یکجا و از محل خزانه‌داری کل اعمال شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7783/6/592723/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها