نماینده ویژه رئیس جمهوری در دیدار با معاون اول نخست وزیر دولت موقت طالبان تأکید کرد

ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت


حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران  در امور افغانستان که در سفری سه روزه به کابل سفر کرده است روز گذشته با «ملاعبدالغنی برادر»، معاون اول نخست وزیر دولت موقت طالبان و امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.
سفر نماینده ویژه ایران به کابل در حالی صورت  گرفته است که در پی تسلط طالبان بر افغانستان و فروپاشی دولت اشرف غنی، تهران تلاش کرده با به جریان انداختن فرایند رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای همسایه مانع از تعمیق پیامدهای این بحران و تحت تأثیر قرار دادن کشورهای مرتبط با افغانستان باشد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  «انعام الله سمنگانی»، معاون سخنگوی دولت موقت طالبان در پیامی توئیتری به دیدار کاظمی قمی و «ملاعبدالغنی برادر» اشاره کرد و نوشت: «در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف، بحث و گفت‌ و گو صورت گرفت.»
 بر اساس اعلام دفتر معاون اول نخست وزیر طالبان هم «ملابرادر» این دیدار را فرصتی مهم برای افغانستان  تلقی کرد و ضمن قدردانی از میزبانی ایران از پناهجویان، بر ایجاد روابط خوب میان دو همسایه تأکید کرد. در این دیدار همچنین موضوع های سیاسی، آموزشی، اقتصادی، مالی، آب و انرژی، رفاه عمومی، امور پناهندگان و از سرگیری پروژه‌های در حال اجرا مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده ایران هم گفته است که ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند و جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت. پیش از این، نماینده ویژه ایران با «امیرخان متقی»، دیدار و گفت‌ وگو کرده بود. «امیرخان متقی» در این دیدار با اشاره به مشکلاتی که این روزها افغانستان با آن درگیر است اظهار امیدواری کرد این مشکلات بزودی رفع شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7775/1/591983/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها