حضور رئیس‌جمهوری و معاون اول در میان زلزله‌زدگان اندیکا


گروه سیاسی/ احمد وحیدی، وزیر کشور که روز پنجشنبه به مناطق زلزله زده اندیکا در خوزستان رفته بود، گفت «دستگاه‌های اجرایی عملیات بازسازی را شروع کرده‌اند، اما با توجه به اینکه در آستانه بارش برف در منطقه قرار داریم، ضروری است اقدامات سرعت بیشتری پیدا کنند.» احتمالاً همین ضرورت زمینه ساز سفر غیرمنتظره و بازدید سرزده رئیس جمهوری از مناطق زلزله‌زده اندیکا شد، ضرورت رفع نیازها و مشکلات مردم زلزله‌زده‌ای که نگران فرارسیدن سرما هستند، آن هم در شرایطی که سقفی بالای سر ندارند. چنان که آیت‌الله رئیسی نیز در جمع مردم روستای زلزله زده سرشط گفت: «با اینکه گزارش‌ها را داشتم و از مسئولان استانی پیگیری می‌کردم، اما شب‌ها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.»
مجموعه این شرایط زمینه را برای انجام دومین سفر رئیس جمهوری به خوزستان، آن هم کمتر از دو ماه، فراهم کرد. رئیس جمهوری پیش از این 5 شهریورماه به خوزستان رفته بود. آیت‌الله رئیسی روز گذشته پس از ورود به خوزستان، با بالگرد مستقیماً به اندیکا رفت. مقصد او روستاهای زلزله زده و میزبانان او، مردم محرومی بودند که چشم به راه دولتمردان بودند تا به قول وزیر کشور، پیش از بارش نخستین برف، سقفی برای آنان تدارک دیده شود. رئیس جمهوری را در این سفر معاون اول رئیس جمهوری، وزیر کشور و رئیس بنیاد مستضعفان همراهی کردند. آیت‌الله رئیسی ضمن بازدید میدانی از منطقه و بررسی آسیب‌های واردشده به زیرساخت‌های عمومی و خانه‌های مردم، به روستای سرشط و بخش «چلو» رفت و بی واسطه و در فضایی صمیمی درددل‌های آنان را شنید و دستور بازسازی فوری خرابی‌ها و جبران خسارات‌ وارده به مردم را داد.
 بازدید میدانی رئیس جمهوری از منطقه اندیکا
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح روز گذشته بدون اطلاع قبلی به خوزستان رفت و پس از ورود به خوزستان، با بالگرد به مناطق زلزله‌زده اندیکا و روستای «سرشط» رفت و از بخش‌های مختلف این شهرستان و اقدامات امدادی و کمک‌رسانی به مردم بازدید کرد.
رئیس جمهوری همچنین در جمع مردم زلزله‌زده بخش «چلو» حضور یافت و در فضایی صمیمی پای سخنان و درد دل‌های این مردم نشست و از نزدیک در جریان خسارات وارده به آنان و نیازهایشان قرار گرفت.
مردم این منطقه نیز با قدردانی و تشکر از حضور رئیس جمهوری در مناطق زلزله‌زده از رئیس جمهوری درخواست کردند با توجه به در پیش بودن فصل زمستان، به وضعیت آنان رسیدگی فوری شود ‌و امکانات بیشتری برای منطقه فراهم شود.‌
آیت‌الله رئیسی در جمع مردم روستای زلزله زده «سرشط» تصریح کرد: با اینکه گزارش‌ها را داشتم و از مسئولین استانی پیگیری می‌کردم اما شب‌ها از نگرانی وضعیت مردم اینجا خواب راحت نداشتم.او در این بازدید دستور داد که راه‌های منتهی به روستای سرشط هر چه سریع‌تر مجدداً احداث، خسارات دام‌های تلف شده پرداخت و بیمارستان شهرستان اندیکا تکمیل و تجهیز شود.
گفت‌وگوی رئیس جمهوری با زلزله‌زدگان   
رئیس جمهوری در این سفر در دیدار و گفت‌وگوی صمیمی با جمعی از عشایر و مردم زلزله زده این شهرستان، از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای آنان قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی درخواست‌ها و مطالبات مردم این منطقه را شنید و قول داد که این مطالبات در جلسات هیأت دولت مطرح و تا حد امکان مصوباتی تصویب شود.
رئیس جمهوری از دستگاه‌های اجرایی خواست تا آخرین توان برای کمک‌رسانی و در اختیار قرار دادن امکانات به این مردم شریف دریغ نکنند و خدمات رسانی به آنان با سرعت بیشتری صورت گیرد تا در آستانه فصل سرما وضعیت سکونت آنان ساماندهی شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه فرایند خدمت‌رسانی از سوی دستگاه‌های اجرایی بویژه سپاه و بسیج در این مناطق در حال انجام است، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری اندیکا، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و دیگر متولیان امر اقدامات لازم را در دستور کار دارند.
خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده سرعت بیشتری می‌گیرد
رئیسی در گفت‌وگو با «ایرنا» نیز با اشاره به اینکه نباید اجازه داد مردم زلزله زده اندیکا در آستانه فصل سرما دچار مشکل شوند، گفت: خدمت‌رسانی به این مناطق با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
او با اشاره به اینکه در این سفر معاون اول رئیس جمهوری و همچنین رئیس بنیاد مستضعفان کشور او را همراهی کرده‌اند، گفت: وضعیت زندگی مردم زلزله زده یکی از دغدغه‌های جدی من در طول روزهای اخیر بوده است و به همین دلیل تصمیم گرفتم به صورت میدانی از روند خدمت رسانی‌های صورت گرفته در منطقه بازدید کنم.
رئیسی با قدردانی از اینکه دستگاه‌های اجرایی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری، فرمانداری اندیکا، جمعیت هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر متولیان اقدامات لازم را در دستور کار دارند، اظهار کرد: مردم این منطقه از جمله عشایر قدرشناس کشور محسوب می‌شوند و حقیقتاً این مردم برای انقلاب و نظام گنجینه‌های با ارزشی هستند که نباید اجازه داد دچار آسیب شوند. رئیس‌جمهوری از عشایر منطقه اندیکا به عنوان مردمی پرتلاش، تولیدکننده، صبور، مقاوم و همیشه همراه با انقلاب و نظام یاد کرد و گفت: حال که این مردم دچار مشکلاتی شده‌اند، دولت باید تمام تلاش خود را بکار بگیرد تا نگرانی‌های آنان کمتر شود. آیت‌الله رئیسی بار دیگر با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوطه با مشارکت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مسکن در این منطقه مشغول بکار شده اند و نیز با قدردانی از سپاه و بسیج به خاطر تلاش‌هایشان تأکید کرد: فصل سرما در مناطق زلزله زده اندیکا زودرس است، بر همین اساس خدمت رسانی به مردم نیز اقدامات عاجلی می‌طلبد و امروز با گزارش‌های ارائه شده، امیدوار شدم که تا پیش از آغاز فصل سرما، وضعیت سکونت مردم ساماندهی خواهد شد.
او با بیان اینکه انجام کار در این منطقه به دلیل کوهستانی بودن آن بسیار سخت است، افزود: برخی از مردم درباره چند کیلومتر از جاده‌های دسترسی مطالباتی داشته‌اند که از استاندار خوزستان و فرمانداری اندیکا خواسته می‌شود تا بررسی‌های لازم و فرایند تأمین اعتبار برای بهبود مسیرهای دسترسی به منطقه را انجام دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7759/1/590397/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها