وزیر خارجه هند در تهران با سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد

تسلیم پیام نخست وزیر هند به رئیس‌جمهور منتخب


«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که به منظور دیدار با مقامات ایران وارد تهران شده است، علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود، با سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب نیز دیدار و رایزنی کرد.
«سوبرامانیام جایشانکار»، عصر دیروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایرنا در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه فیمابین، در مورد آخرین تحولات منطقه، و بررسی وضعیت در افغانستان، چشم‌اندازهای پیش‌روی گفت‌وگوهای وین در مورد برجام، همکاری‌های مواصلاتی و ارتباطاتی از جمله همکاری‌ها در چابهار که به ارتقای همگرایی در منطقه می‌تواند کمک کند، بحث و گفت‌وگو شد. وزرای امور خارجه دو کشور ضمن گفت‌وگو درباره تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه، بر تقویت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی که به مشارکت سیاسی فراگیر همه طرف‌ها در افغانستان بینجامد، تأکید کردند.
وزیر امور خارجه هند با اشاره به گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و طالبان در تهران از تلاش ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر تشکر کرد. سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به ورود وزیر خارجه هند به تهران نوشت: «وزیر خارجه هند ملاقات خیلی مهمی در این دیدار کوتاه خواهد داشت. مطمئن هستم که این دیدار پایه‌ای اساسی برای روابط ایران و هند در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی خواهد بود».


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7672/1/581590/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها