ایران در ایران




نخستین بیمارستان بحران کشور در یزد راه‌اندازی می‌شود

یزد - استاندار یزد از راه‌اندازی نخستین بیمارستان بحران کشور طی دو تا سه ماه آینده در بیمارستان شهید رهنمون این استان خبر داد.
محمدعلی طالبی در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان با بازسازی یک ساختمان قدیمی در بیمارستان شهید رهنمون راه‌اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: قرار بود در طرح بیمارستان جدید شهید رهنمون ساختمان یاد شده تخریب و به‌عنوان تأسیسات برای این بیمارستان مورد استفاده قرار گیرد اما با شیوع کرونا تصمیم گرفته شد که با بهینه‌سازی این ساختمان بخشی از کمبود احتمالی تخت‌ها جبران شود و حالا این بیمارستان فقط برای مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.طالبی تصریح کرد: در ابتدا مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای بازسازی این ساختمان پیش‌بینی شده بود اما اکنون طبق برآوردهای صورت گرفته به اعتبار بیشتری نیاز دارد که منابع مالی آن تأمین می‌شود.
استاندار یزد با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: آمار نشان می‌دهد شیب بسیار تند چند هفته گذشته کرونا کند شده و تقریباً به مرحله ثبات رسیده است.
طالبی با بیان اینکه اکنون یکهزار و ۱۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند خاطرنشان کرد: مجموعه محدودیت‌های اعمال شده از جمله مدیریت ترددها و کاهش فعالیت اصناف و ادارات نتایج مثبتی در کنترل بیماری کرونا در استان داشته که با ادامه این روند تا هفته آینده امیدواریم شاهد روند نزولی شیوع این بیماری باشیم.
وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته، در ابتدای موج سوم شیوع کرونا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۰ درصد بوده که در حال حاضر به بالای ۷۰ درصد رسیده است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد خط دوم انتقال آب به یزد گفت: ابتدا قرار بود تأمین خط دوم انتقال آب به استان یزد به طور مشترک با استان اصفهان از بهشت‌آباد انجام شود، اما منبع تأمین آب تغییر کرده و قرار است از منبع دیگری انجام شود که امیدواریم با همدلی و همراهی همگان بتوانیم مجوزهای قانونی لازم را برای این مهم بگیریم.

۸۰ درصد مردم استان مرکزی مصوبات ستاد کرونا را رعایت می‌کنند

اراک - استاندار مرکزی از اجرای مصوبات ستاد کرونا از سوی ۸۰ درصد مردم استان خبر داد و گفت: با توجه به خستگی کادر درمان، باید مصوبات ستاد بدرستی و دقت تحقق یابد تا نتایج مطلوبی از آن به دست آید.
سید علی آقازاده، افزود: در طول یک هفته اخیر همکاری مردم باعث شد تا شمار مبتلایان نسبت به هفته اول آبان ماه کمی کاهش یابد اما تعداد افراد فوت شده افزایش قابل توجهی داشته است.
وی اظهار داشت: خسارت کاهش فعالیت اقتصادی و تعطیلی اصناف متوجه مردم است بنابراین همکاری در اجرای مصوبات ستاد کرونا می‌تواند اثربخشی و کاهش ابتلا و نیز تداوم فعالیت صنوف را به‌دنبال داشته باشد.
آقازاده احتمال شدید شدن محدودیت‌های کرونایی در برخی شهرها تا پایان هفته آینده را دور از انتظار ندانست و گفت: اگر تعداد فوت‌شدگان و مبتلایان افزایش یابد، چون چیزی مهمتر از جان و سلامت مردم نیست، مجبور به اجرای محدودیت خواهیم شد.
وی افزود: تجهیزات بیمارستانی استان بشدت در حال فرسایش است و برای تهیه قطعات یدکی برخی دستگاه‌های پزشکی با مشکل مواجه هستیم و هر دستگاهی که دچار نقص شود امکان جایگزینی آن به سختی ممکن است.

ثبت ملی قلعه «اولتان» پارس‌آباد مغان

اردبیل - مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده قلعه اولتان پارس‌ آباد مغان کاوش و مقدمات ثبت ملی آن آغاز شده است.
 نادر فلاحی، روز شنبه در جلسه کارگروه فنی گردشگری پارس‌آباد اظهارداشت: در حال حاضر پنج اثر ناملموس به‌نام پارس‌آباد در حال ثبت ملی است که این اقدام زمینه برای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های شهرستان در این حوزه را فراهم می‌کند.
وی گفت: شهرستان پارس‌آباد به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای جذب گردشگر است که برای دستیابی به توفیق بیشتر در این حوزه، نیازمند تلاش و جدیت بر حل مشکلات پیش رو در این زمینه است.
ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه گفت: رویکرد ما همانند استاندار اردبیل توسعه گردشگری در کنار کشاورزی مغان است و در این راستا همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی هستیم و امیدواریم سریع به نتایج خوبی برسیم.
او از پیگیری برای تبدیل نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان به اداره در راستای تسریع و تسهیل در انجام امور خبر داد و افزود: در راستای رفاه حال گردشگران ،مجتمع رفاهی و نمازخانه در سربند با اعتبار هشت میلیارد ریال در حال احداث است.
قلعه اولتان شهری باستانی متعلق به دوران ساسانی است. این محوطه در روستای بزرگی در ۱۵ کیلومتری جنوب غرب پارس‌آباد مغان قرار دارد و ارگ اولتان در ۵۰۰ متری این روستا و در کنار رود ارس واقع شده است.
قلعه اولتان در دوره اشکانی ساخته شده و بانیان نخستین آن اشکانیان بوده‌اند اما شکوفایی آن در دوران ساسانی و اوایل دوران اسلامی بوده و بواسطه استحکام و موقعیت مناسبی که داشته تا قرن دوازدهم هجری از آن استفاده شده است.
قلعه باستانی اولتان از نظر ظاهری شبیه به ساختمان یک قلعه نظامی است اما بخشی از آن در سالیان گذشته بر اثر پیشروی رود ارس تخریب شده و بازسازی و نوسازی آن تاکنون به‌صورت مطلوب انجام نگرفته است.

صنایع؛ بیشترین تهدید کننده‌های محیط ‌زیست در قزوین

قزوین - مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین گفت: بیش از ۴۰ درصد آلودگی استان قزوین مربوط به واحد‌های صنعتی است.
به گزارش ایلنا، حسن عباس‌نژاد اظهار کرد: با توجه به استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی در استان قزوین بیش از ۴۰ درصد آلودگی استان مربوط به این واحد‌ها است که در این میان صنایع کانی غیرفلزی و معادن آبیک بیشترین آلایندگی را دارند.
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان، ریزگردها، خودرو‌های فرسوده و سوخت ناقص خودرو‌ها را از دیگر عوامل مهم آلودگی محیط زیست در استان بیان کرد.
عباس‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه قزوین در زمره استان‌های صنعتی کشور است، آلودگی آن نگران‌کننده نیست و در کنترل آن و توسعه فضای سبز وضعیت مناسبی داریم.
او افزود: اختلال در فرآیند فتوسنتز گیاهان، بارش باران‌های اسیدی، ایجاد وارونگی هوا، تخریب لایه ازن، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلالات ژنتیکی، افزایش سکته قلبی، پیری زودرس و بیماری‌های تنفسی از جمله عوارض آلودگی هوا است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7491/6/560242/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها