هفته بیست ودوم لیگ برتر نوزدهم امروز آغاز می‌شود

بازی مخالفان، استارت موافقان




حامد جیرودی
خبرنگار
رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که چهارشنبه شب گذشته پس از حدود 4 ماه وقفه با انجام دیدار معوقه فولاد و استقلال آغاز شده بود، از امروز رسماً وارد هفته بیست و دوم می‌شود تا عیار سایر تیم‌ها نیز پس از دوران تعطیلی فوتبال به خاطر کرونا مشخص شود. در بازی‌های امروز که با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود، تراکتور و نساجی از ساعت 20:15 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم می‌روند. سرخپوشان میزبان در شرایطی به میدان می‌روند که محمدرضا زنوزی مالک تراکتور یکی از مخالفان برگزاری لیگ بود و حتی تهدید به کناره‌گیری از مسابقات کرده بود. این در حالی بود که تیمش تمرینات و بازی‌های تدارکاتی انجام می‌داد و در نهایت هم برای حضور در مسابقات آماده شد. شاگردان ساکت الهامی در اولین مسابقه خود باید به مصاف نساجی بروند که این باشگاه هم جزو مخالفان اصلی ازسرگیری لیگ بود. تراکتور در بازی رفت 4-0 نساجی را شکست داد ولی حالا شرایط تا حدودی متفاوت است چرا که اشکان دژاگه هنوز به ایران برنگشته و مسعود شجاعی کاپیتان تراکتوری‌ها هم محروم است. از سویی نیمکت قائمشهری‌ها نسبت به بازی رفت دستخوش تغییر شده و محمود فکری که جانشین مهاجری شده، انگیزه‌های زیادی برای موفقیت دارد.
شهرخودرو هم یکی دیگر از مخالفان ادامه برگزاری لیگ بود که از ساعت 20:30 امروز در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد از ذوب آهن پذیرایی می‌کند. شهرخودرو در بازی رفت با یحیی گل محمدی 1-0 ذوب آهن را شکست داد و در حال حاضر شاگردان مجتبی سرآسیایی با حضور در رده ششم جدول یکی از شانس‌های کسب سهمیه به شمار می‌روند. اما ذوب آهن شرایطش متفاوت است. این تیم کارش را با میودراگ رادولوویچ پیگیری می‌کرد ولی مربی مونته نگرویی بعد از شیوع کرونا از ایران رفت و دیگر برنگشت تا لوکا بوناچیچ به‌عنوان سرمربی این تیم انتخاب شود. مربی کروات و نام آشنایی که دوباره به اصفهان برگشته تا ذوبی‌ها را در 9 بازی پیش رو هدایت کند. 3 بازی دیگر امشب از ساعت 21 آغاز می‌شود که در یکی از آنها صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر مقابل پارس جنوبی قرار می‌گیرد. دیداری بین دو تیم از خانواده نفت که می‌توان آن را دربی نفتی نامید و از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند. صنعت نفت پس از اینکه سرمربی خود دراگان اسکوچیچ را از دست داد و او سرمربی تیم ملی ایران شد، در مقطعی دچار افت شد اما این تیم که حالا بهنام سراج هدایتش را برعهده دارد، در آخرین بازی‌اش قبل از کرونا مقابل سایپا به پیروزی رسید. صنعت نفت در رده هفتم جدول است اما پارس جنوبی با 20 امتیاز در رده یازدهم است و هومن افاضلی مأموریت سختی برای بقای این تیم در لیگ برتر دارد. در دیگر دیدار شاهین و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر برابر هم به میدان می‌روند. شاهین قبل از کرونا با میشو کریستیچوویچ شرایط خوبی پیدا کرد و به 3 برد و یک باخت دست یافت اما این مربی کروات هنوز به ایران برنگشته و این تیم با مهرداد کریمیان به کار خود ادامه می دهد. شاهینی‌ها برای بقا تلاش می‌کنند و 3 امتیاز برایشان اهمیت زیادی دارد. در مقابل شاگردان مهدی تارتار وضعیت پایداری در رده هشتم دارند و بدون دغدغه سقوط برای دفاع از اعتبار فوتبال خود می‌جنگند.
‌پیکان - پرسپولیس؛ قعرنشین و صدرنشین
در آخرین بازی امشب تیم‌های اول و آخر لیگ برابر هم قرار می‌گیرند. پیکان که در ورزشگاه شهدای شهرقدس میزبان پرسپولیس است با 38 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد اما خط حمله این تیم با 28 گل زده زهردار است. عبدالله ویسی سرمربی پیکان هدفی جز بقا به همراه این تیم ندارد و بارها در مصاحبه‌هایش تأکید کرده که تیمش سقوط نخواهد کرد. ویسی به همراه استقلال خوزستان فاتح پانزدهمین دوره لیگ برتر شد اما نکته قابل اشاره اینکه او به‌عنوان سرمربی این تیم خوزستانی بعد از پیروزی در هفته بیست و نهم لیگ هفدهم برابر سپاهان، دیگر در لیگ برتر طعم پیروزی در یک بازی را نچشیده است. ویسی در این مدت برای چند هفته هدایت نفت مسجدسلیمان و شاهین بوشهر را برعهده داشته است. حال باید دید ویسی می‌تواند پس از ۷۹۸ روز به این طلسم پایان دهد و پس از ۱۵ بازی بدون برد(8 باخت و 7 تساوی) مقابل یحیی گل محمدی به پیروزی برسد. او باید مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که در ۱۰ دیدار آخر خود در لیگ به ۹ برد و یک تساوی رسیده است. از سویی شاگردان یحیی گل محمدی با بردی که در دیدار دوستانه هفته پیش مقابل شهرخودرو به‌دست آوردند، نشان دادند که در شرایط خوبی قرار دارند. پرسپولیس که به‌دنبال کسب چهارمین قهرمانی پیاپی خود است، با 10 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد اما اگر پیکان از پرسپولیس امتیاز بگیرد ادامه لیگ در صدر جدول جذاب‌تر و داغتر خواهد شد. پرسپولیس در این مسابقه مهدی ترابی ستاره خود را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. 2 تیم در لیگ برتر 29 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند که 20 برد سهم سرخ‌ها و 5 برد سهم خودروسازان بوده و 4 بازی هم مساوی شده است. در این بین پرسپولیسی‌ها 52 گل و پیکانی‌ها 26 گل به ثمر رسانده‌اند. قضاوت این مسابقه را محمدحسین زاهدی فرد به همراه کمک‌هایش محمدرضا منصوری و علیرضا مرادی برعهده خواهند داشت. گفتنی است 3 دیدار باقی مانده این هفته فردا برگزار می‌شود.‌

نشست خبری

گل‌محمدی: در نبود هواداران، پرسپولیس ضرر خواهد کرد
یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی با پیکان اظهارداشت:«من با فوتبال زنده‌ام و بدون فوتبال می‌میرم. شرایط خوبی را در این مدت تجربه نکردیم ولی خوشبختانه با تصمیم‌گیری خوب و عاقلانه، فوتبال هم جریان پیدا کرد. اگر غیر از این اتفاق می‌افتاد فوتبالی‌ها ضرر می‌کردند. قطعاً بازی سختی داریم چون چند بازیکن را هم نداریم. به بازی با پیکان خیلی امیدوارم و مطمئنم نتیجه خوبی خواهیم گرفت. خیلی دوست داشتیم با حضور هواداران بازی می‌کردیم. در نبود آنها، پرسپولیس ضرر خواهد کرد چون بیشترین طرفدار را در ایران و آسیا دارد. واقعاً اطلاع دقیقی از وضعیت بیرانوند ندارم. ظاهراً باشگاه بلژیکی باید برای این بازیکن بلیت بگیرد.»
 ویسی: می‌خواهیم پا به پای پرسپولیس بجنگیم
عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری گفت:«چون بازی‌ها 4 ماه تعطیل بود شرایط همه تیم‌ها یکسان است و نمی‌شود گفت جدول نشان‌دهنده فاصله ما با پرسپولیس است. ما یک تیم جدید ساخته‌ایم و می‌خواهیم پا به پای پرسپولیس بجنگیم و برای امتیاز از دست ندادن بازی می‌کنیم. من هنوز هم موافق ادامه لیگ نیستم ولی به تصمیم سازمان لیگ احترام می‌گذارم.»‌



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7379/1/546726/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها