رئیس اورژانس تهران:

افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی در تهران




رئیس اورژانس تهران گفت: این روزها تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند.
پیمان صابریان درباره علت بدحال شدن بیماران تهرانی گفت: افراد در قرنطینه خانگی می‌مانند و آن شرایط را حفظ می‌کنند. وقتی بدحال شده و احساس نیاز می‌کنند، دیگر نیاز به اقدامات خاصی دارند. لذا این وضعیت نشان می‌دهد که مردم فقط در شرایط اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.
صابریان درباره افزایش تماس‌های اورژانس تهران در پی شیوع کرونا هم اظهار داشت: تماس‌های اورژانس از اوایل اسفند به‌صورت صعودی تا چهار برابر رسید. البته این موضوع پیش‌بینی شده بود. ۵۰ درصد تماس‌ها در مورد مشاوره کرونا بود و روزانه ۳۰ هزار تماس با دیسپچ کرونا (مراحل اعزام)انجام می‌شد. رئیس اورژانس تهران افزود: مأموریت روزانه اورژانس تهران تا پنج هزار مورد نیز رسید و بیشتر افراد از سالمندان بوده و موارد محدودی هم از کودکان وجود داشت. اکثر افرادی که منتقل شدند با میانگین سنی بیش از ۶۰ سال بودند. وی گفت: مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی شامل سکته‌های قلبی و مغزی و تروماها و تصادف‌ها همچنان وجود دارد و با کرونا، بار اضافه‌ای به اورژانس تحمیل شد. تاکنون در کشور سابقه نداشت که تمام بیماران از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شوند و روزانه تا ۱۲۰ انتقال بیمار بین بیمارستان‌ها انجام شد. رئیس اورژانس تهران افزود: آمبولانس بیماران کرونایی هم از سایر آمبولانس‌ها جدا شد. همچنین بلافاصله بعد از انتقال بیمار، اورژانس‌ها به فضایی وارد شده و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شست‌وشو شده و وارد چرخه می‌شدند.
صابریان در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از برانکاردهای مخصوص حمل بیماران کرونایی گفت: برانکاردها در ابتدای شیوع کرونا به دست ما نرسیده بود، اما در حال حاضر خریداری شده و در اورژانس تهران از این برانکاردها استفاده می‌کنیم و باید مدتی بگذرد تا تأثیر آن را بررسی کنیم.
صابریان تصریح کرد: مدت‌ها است که کمبود نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی بخصوص اورژانس تهران داریم و الان با ۵۰ درصد نیرویی که طبق استاندارد باید داشته باشیم در حال خدمات هستیم و پرسنل ما الان حدود ۲ ماه است که به‌منزل نرفته‌اند و ۲۴ ساعته در خدمت‌رسانی هستند که سعی می‌کنیم کمبود نیرو را به نحوی جبران کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7329/1/541336/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها