ظریف خطاب به ترامپ: در امور کشورم دخالت نکن


رئیس جمهوری امریکا باردیگر برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرد. دونالد ترامپ در یک نشست خبری کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید با بیان اینکه توافق هسته‌ای توافقی فاجعه‌بار بود و من این توافق را متوقف کردم، گفت: «ایرانی‌ها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند این است که برخی می‌گویند ترامپ در انتخابات بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید.» به‌گزارش ایسنا، ترامپ همچنین بار دیگر جان کری، وزیر امور خارجه پیشین امریکا را به نقض قانون لوگان و کمک به ایران متهم کرد و گفت که ایران در حال حاضر منتظراست که شاید او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 امریکا در رقابت شکست بخورد و دوباره بتوانند از امریکا امتیاز بگیرند.
رئیس‌جمهوری امریکا که از لغو تحریم‌های کشورش علیه ایران در پی شیوع ویروس کرونای جدید خودداری کرده است، بار دیگر مدعی کمک به ایران شد و افزود: «من به ایران پیشنهاد کمک داده‌ام، اگر ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) نیاز داشته باشند که دارند، من برای آنها ونتیلاتور می‌فرستم. ما هزاران ونتیلاتور اضافی داریم.»
محمدجواد ظریف در حساب توئیتر خود خطاب به دونالد ترامپ نوشت: ایران در چندماه آینده صادرات دستگاه تنفس مصنوعی را آغاز خواهد کرد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از دخالت در امور سایر ملت‌ها مخصوصاً ملت من دست بکشید و باور کنید از هیچ سیاستمدار امریکایی نصیحت نمی‌شنویم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7326/1/540980/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها