صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱

به نظر نمی‌رسد AFC دیگر مشکلی با مالکیت سرخابی‌ها داشته باشد

دولت کار بزرگی را به سرانجام رساند

«اول از همه از دولت محترم تشکر می‌کنیم که این کار بزرگ را به سرانجام رساند و شرایطی را فراهم آورد که استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند. تشکر بعدی را هم از بانک‌ها و همچنین پتروشیمی خلیج‌فارس می‌کنیم که پا پیش گذاشتند تا خواسته‌های هواداران میلیونی سرخابی‌ها را تحقق ببخشند.»

محمد رویانیان
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس

واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، موضوعی است که سال‌های سال اتفاق نمی‌افتاد و به یکی از دغدغه‌های اصلی هواداران سرخابی تبدیل شده بود اما این کار در نهایت انجام شد و حالا قرار است این دو تیم پرطرفدار پایتخت با مالکیت‌های جداگانه به کار خود ادامه دهند. محمد رویانیان مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «اول از همه از دولت محترم تشکر می‌کنیم که این کار بزرگ را به سرانجام رساند و شرایطی را فراهم آورد که استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند. تشکر بعدی هم از بانک‌ها و همچنین پتروشیمی خلیج فارس که پا پیش گذاشتند تا با در اختیار گرفتن مدیریت این دو باشگاه، خواسته‌های هواداران میلیونی سرخابی را تحقق ببخشند.»
او درباره اینکه آیا حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا با این واگذاری‌ها متقاعد خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: «قاعدتاً نباید دیگر مشکلی از سوی AFC  وجود داشته باشد. قبلاً مالکیت استقلال و پرسپولیس با وزارت اقتصاد و دارایی و مدیریت آن با وزارت ورزش و جوانان بود اما حالا این دو باشگاه هم از لحاظ مالکیتی و هم مدیریتی از دست این دو وزارتخانه دولتی خارج شده و به بخش خصوصی واگذار شده که کاملاً از هم مجزا هستند و به نظر می‌رسد که این دو تیم بتوانند مجوز حضور در آسیا را کسب کنند.»
رویانیان درباره اینکه برخی از کارشناسان بر این باورند که سهام این دو باشگاه در نهایت باید به مردم واگذار شود یادآور شد: «من هم موافق واگذاری سهام به مردم هستم اما نه به روشی که 10 درصد قبلی واگذار شد چرا که آن روش اشتباه بود و باعث شد پولی که مردم برای سهام گذاشته بودند، خرج شود و باز هم مشکلات دیگری به بار آمد اما حالا بانک‌ها و هولدینگ خلیج فارس این فرصت را دارند تا در زمان مناسب و با برنامه‌ریزی درست، این کار را برای واگذاری سهام‌ها به مردم انجام دهند.» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره واگذاری این باشگاه به تعدادی از بانک‌ها ادامه داد: «نکته‌ مهمی که در این خصوص باید به آن توجه داشت این است که بانک‌ها حافظ اموال مردم هستند و باید این را در نظر داشته باشند که نظام باشگاهداری از این موضوع جداست اما با جذب هواداران پرسپولیس و باز کردن حساب توسط آنها و سودی که از طریق جذب اسپانسر یا کارهای دیگر مانند فروش لباس و رستوران‌داری و... حاصل می‌شود، باید چرخ اقتصادی باشگاه را بچرخانند. »

جستجو
آرشیو تاریخی