گزارش و خبر

دومین قهرمانى هادى در دو هفته
قهرمانى چوپان با آرنولد و کلمن
دو هفته قبل بود که هادی چوپان برای اولین بار، حضور روی استیج آرنولدکلاسیک امریکا را تجربه کرد و توانست با ارائه ورژنی خیره‌کننده از خودش که به گفته خیلی از کارشناسان به مراتب بهتر از مسترالمپیای 2023 بود، به‌ عنوان قهرمانی دست پیدا کند. گرگ پارسی با توجه به فصل آماده‌سازی که طی کرده بود، با نظر مربی‌اش هدف بعدی خود را استیج آرنولدکلاسیک انگلیس قرار داد. با وجود استرس و دردسرهای زیادی که برای اخذ ویزا داشت، چوپان به این مسابقه رسید و بازهم رقیب اصلی خودش را مثل دو هفته قبل سامسون داوودا، بدنساز نیجریه‌ای مقیم انگلیس می‌دانست. با این حال، چوپان در فینال با انرژی فوق‌العاده و بدنی فوق‌آماده روی استیج رفت و همه چشم‌ها را به خود خیره کرد. او که حالا اعتمادبه‌نفس فوق‌العاده‌ای دارد، این بار نیز توانست قهرمانی خود را در بریتانیا جشن بگیرد. فوق‌ستاره بدنسازی ایران و جهان که حالا برای فتح دومین مسترالمپیای خود دورخیز کرده است، بعد از کسب جایزه 300 هزار دلاری آرنولدکلاسیک امریکا، در انگلستان نیز جایزه 150هزار دلاری نفر اول دسته اوپن را از آن خود کرد. اما اتفاق ویژه برای چوپان، جایی بود که او مدال و تندیس قهرمانی خود را از دست دو اسطوره بدنسازی جهان دریافت کرد. رونی کلمن که وضعیت جسمانی مناسبی هم ندارد و با عصا حرکت می‌کند، با حضور روی استیج مدال هادی را به او اهدا کرد و از سوی دیگر آرنولد هم مثل همیشه تندیسی که ویژه قهرمان مسابقات آرنولدکلاسیک است را به هادی چوپان تحویل داد. این لحظه خاصی برای هادی چوپان بود و به نظر می‌رسید او نیز از قرار گرفتن در یک قاب سه نفره با آرنولد و رونی کلمن که روی هم 15 قهرمانی در مسترالمپیا دارند، کاملاً هیجان‌زده است.

پنجمین سهمیه پارالمپیک تکواندو
در ادامه رقابت‌های پاراتکواندوی انتخابی قاره آسیا، آیلار جامی، ملی‌پوش ایران در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم با برتری قاطع ۲۳ بر صفر بر حریف هندی خود موفق به کسب نشان طلا و سهمیه پارالمپیک پاریس شد. همچنین لیلا میرزایی دیگر نماینده ایران در فینال وزن ۵۷- کیلوگرم به مصاف حریفی از نپال رفت و در دیداری نزدیک نتیجه را ۴ بر ۵ واگذار کرد. میرزایی با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد و از کسب سهمیه پارالمپیک باز ماند. تیم ملی پاراتکواندوی ایران تاکنون موفق به کسب پنج سهمیه پارالمپیک پاریس شده است. مریم عبدالله‌پور در وزن ۴۷- کیلوگرم، سعید صادقیانپور در ۶۳- کیلوگرم، علیرضا بخت در ۸۰- کیلوگرم و حامد حق‌شناس در ۸۰+ کیلوگرم پیش از این جواز حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کرده بودند.
 
دومی جوانان آزاد در ارمنستان
رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام واردانیان ارمنستان روزهای ۲۵ لغایت ۲۷ اسفندماه در شهر ایروان برگزار شد و در پایان تیم کشتی آزاد جوانان ایران به دو مدال طلا و پنج مدال برنز به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. در این مسابقات ابراهیم الهی و ابوالفضل حسینی در اوزان ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و حسین سرلک در وزن ۶۵ کیلوگرم، آریا مقدسی در وزن ۷۴ کیلوگرم، ایمان بابایی در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیر عزیزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیربهادر خرمی در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند. در این مسابقات، ارمنستان میزبان به‌عنوان قهرمانی رسید و بلاروس در جایگاه سوم ایستاد.

کین رکورد 60 ساله را شکست!
دیدار تیم‌های دارمشتات و بایرن‌مونیخ در چهارچوب بیست‌وششمین هفته از بوندس‌لیگا با پیروزی 2-5 بایرن مونیخ به پایان رسید. هری کین در این بازی هم ترک عادت نکرد و با ثبت یک گل و یک پاس گل، سهم قابل توجهی در پیروزی پرگل باواریایی‌ها داشت. ستاره انگلیسی به آمار فوق‌العاده 31 گل در بوندس‌لیگا دست پیدا کرد و این به معنای شکستن یک رکورد تاریخی در این رقابت‌ها است. کین با عبور از اووه زیلر، به نخستین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد که در نخستین فصل حضور خود در این رقابت‌ها حداقل 31 گل به ثمر می‌رساند. پیش از کین، رکورد بیشترین گل زده در نخستین فصل حضور در بوندس‌لیگا متعلق به زیلر در فصل 64-1963 (60 سال پیش) بود که توانست 30 گل به ثمر برساند. کین هفته گذشته به رکورد زیلر رسید و دیروز با گلزنی مقابل دارمشتات، این رکورد را شکست و تاریخ‌ساز شد. همچنین آمار 31 گل در یک فصل (فقط رقابت‌های لیگ)، بهترین رکورد شخصی هری کین در طول دوران حرفه‌ای او به شمار می‌رود.

جستجو
آرشیو تاریخی