قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی انجام شد

سپاهان به قرعه آسان خورد، پرسپولیس به گربه سیاه!

مسابقات جام حذفی فوتبال ایران در فصل 03-1402 به مرحله یک‌هشتم نهایی خود رسیده و 16 تیم برتر رقابت‌ها چشم‌انتظار برگزاری مراسم قرعه‌کشی بودند تا رقیب خود را در این مرحله بشناسند. به همین خاطر، ظهر دیروز مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در محل ساختمان سازمان لیگ برگزار شد که براساس آن، پرسپولیس که در قامت مدافع عنوان قهرمانی در جام حذفی 03-1402 حضور دارد و در مرحله قبلی توانست مقابل نفت‌وگاز به پیروزی برسد، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف آلومینیوم برود. این در حالی است ‌که آخرین شکست سرخ‌ها در جام حذفی مقابل این تیم رقم خورد و آنها از گردونه رقابت‌ها در فصل 01-1400 کنار رفتند و بعد از آن، در فصل گذشته پرسپولیسی‌ها توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و بدون باخت کار خود را پیش بردند. اراکی‌ها در آخرین رویارویی‌شان با قرمزها در لیگ برتر هم برد یک‌گله را به‌ دست آوردند. شاگردان مجتبی حسینی در مرحله قبلی موفق شدند نساجی را با یک گل در قائمشهر شکست بدهند و حالا باید برای جدال با پرسپولیس آماده شوند.
 سپاهان هم که در گام نخست شمس‌آذر را از پیش برداشت، باید در یک‌هشتم نهایی به مصاف استقلال ملاثانی برود؛ تیمی که در مرحله قبل توانست در ضربات پنالتی صنعت‌نفت را از پیش بردارد و هدایت آن برعهده سیاوش اکبرپور، مهاجم سابق استقلال است. نکته دیگر این‌که این مسابقه به میزبانی آبی‌پوشان ملاثانی برگزار خواهد شد ولی با این حال، به نظر می‌رسد که قرعه آسانی نصیب شاگردان ژوزه مورایس شده است. تراکتور که در مرحله نخست بدون انجام بازی مقابل چوکا به پیروزی 3-0 رسید، حالا باید در نبردی سخت در خانه به مصاف ذوب‌آهن برود؛ آن‌هم در شرایطی‌که گاندو‌ها قدم اول در این رقابت‌ها را با کسب پیروزی سه گله برابر آکادمی کیا به پایان بردند. در سایر دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی، فجرسپاسی میزبان گل‌گهر خواهد بود، ملوان باید در خانه به مصاف سایپا برود، هوادار میزبان مس سونگون خواهد بود و پیکان هم در خانه به مصاف مس رفسنجان می‌رود. چادرملو و مس کرمان هم برگزارکننده دیگر مسابقه این مرحله هستند.

 

کرمان، میزبان فینال جام حذفی
امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی درباره زمان برگزاری رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی گفت: «مسابقات این مرحله در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد؛ حدفاصل هفته‌های بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم لیگ برتر. مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی هم اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود. مسابقات مرحله نیمه‌نهایی و فینال در اواخر خردادماه و بعد از پایان لیگ برتر برگزار خواهد شد. فینال جام حذفی هم در کرمان با تصمیم هیأت‌رئیسه سازمان لیگ برگزار خواهد شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی