صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

شخصیت‌های کارتونی دو بعدی بسازید

ساخت انیمیشن، جذابیت‌ها و البته چالش‌های خاص خود را دارد و باید تکنیک‌های زیادی در آن رعایت شود. اگر یک انیماتور تازه‌کار هستید شاید استفاده از برخی نرم‌افزارهای موجود در بازار بتواند کمک کند تا سرعت ساخت انیمیشن و همچنین کیفیت کار خود را بالاتر ببرید. یکی از این برنامه‌ها Adobe Character Animator است؛ یک نرم‌افزار برای طراحی شخصیت‌های کارتونی به صورت دو بعدی تا بتوانید در زمان ساخت انیمیشن مورد‌نظرتان به سادگی و با کمترین دردسر، شخصیت‌های مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. برای استفاده از این نرم‌افزار ابتدا باید شخصیت‌های کارتونی خود را در نرم‌افزار Illustrator یا Photoshop طراحی، سپس شخصیت طراحی شده از نظر گرافیکی را وارد این نرم‌افزار کنید. پس از آن خواهید توانست تغییرات مختلفی روی شخصیت ایجاد کرده و به آن افکت‌های متحرک‌سازی اضافه و در نهایت آن را زنده کنید. برای انجام این کار پنل‌هایی با ابزار‌های قدرتمند در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا نتیجه بهترین باشد. برای ساخت شخصیت‌های انیمیشن می‌توانید افکت‌هایی برای رسیدن به حالت‌های واقعی چهره، کنترل حرکات شخصیت‌ها، هماهنگ‌سازی قسمت‌های مختلف بدن، جان‌بخشی روی شخصیت‌ها و… انجام دهید.
این نرم‌افزار دارای پنل‌هایی با ابزار‌های قدرتمند است و قابلیت اضافه کردن افکت‌های متحرک‌سازی شخصیت‌ها را دارد. هماهنگ‌سازی کردن قسمت‌های مختلف بدن شخصیت‌ها و جان بخشیدن و اضافه کردن ویژگی‌های انسانی به آنها هم از دیگر مزایای استفاده از این برنامه جالب توجه به شمار می‌رود. این اپ دارای قالب‌های آماده است و می‌توان از طرح‌های آماده شده آن در نرم‌افزار‌های Illustrator یا Photoshop استفاده کرد.
کنترل حرکات شخصیت‌ها از دیگر جذابیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود. اگر شما هم علاقه‌مندید این نرم‌افزار رایگان را در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن را با مراجعه به وب‌سایت پی‌سی‌ورلد به آدرس
WWW.p30world.com دانلود کنید.
جستجو
آرشیو تاریخی