صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

افزایش تمرکز با بازی «تخم مرغ»

اگر به دنبال یک بازی چالش برانگیز برای افزایش تمرکز خود هستید بازی موبایلی «تخم‌مرغ» یکی از بهترین نمونه‌ها در این سبک محسوب می‌شود. داستان این بازی درباره یک تخم‌مرغ است که دنبال مادرش می‌گردد. مرغ دزدیده شده و تخم‌مرغ باید در سفری خطرناک و چالش برانگیز مادرش را پیدا کند. شما به عنوان یک‎ گیمر وظیفه دارید که در این مسیر خطرناک و پر از مانع و چالش، تخم مرغ را به مقصد برسانید بدون اینکه زمین بخورد و بشکند. در این مسیر علاوه بر پستی و بلندی‌های بسیار، تیغه‎هایی هم وجود دارد که باعث شکستن تخم مرغ می‎شود. دو دکمه مجازی در پایین سمت چپ صفحه قرار دارد که تخم مرغ با کمک آن به سمت جلو و عقب جابه‎جا می‎شود و برای پریدن تخم‌مرغ از موانع هم باید به سمت راست صفحه نمایش ضربه بزنید.
شاید در نگاه اول انجام این بازی، ساده به نظر برسد اما کنترل تخم‌مرغ از آنچه فکر می‌کنید دشوارتر و چالش برانگیز است. زیرا علاوه بر کنترل شما، خود تخم‌مرغ نیز غلت می‎خورد. پس باید حواستان باشد که علاوه بر دکمه‎ رو به جلو، به درستی از دکمه رو به عقب نیز استفاده کنید. گیمر باید به این نکته توجه داشته باشد که در صورت باختن بازی و شکستن تخم مرغ، برای طی کردن مسیر نیاز به سکه دارد که البته مسیر بازی پر از سکه است. اگر یک گیمر باسابقه هستید ‎باید در حد توانتان سکه‌ها را جمع‌آوری کنید. اما اگر سکه‌ها از دست شما رفت و به هر دلیلی نتوانستید به آنها دست پیدا کنید، باید راه‎های دیگری را برای ادامه بازی طی کنید.
هرچند بازی «تخم‌مرغ» رایگان است اما می‎توانید خرید درون اپلیکیشنی انجام دهید. البته اگر تعداد باخت‎ها زیاد شود باید برای بازگشت، سکه بیشتری بپردازید. برای دریافت سکه شما دو راه دیگر پیش رو دارید. راه اول این است که با پرداخت پول، سکه‌ها را خریداری کنید و راه دوم هم مشاهده ویدیوهای تبلیغاتی است. هرچه سکه بیشتری دریافت کنید بیشتر می‎توانید مرحله‎ای که باخته‎اید را دوباره از همان قسمت از سر بگیرید. البته این سکه‎ها یک کاربرد دیگر نیز در بازی دارند. با کمک این سکه‌ها می‎توانید پوسته‎های جدید برای تخم مرغتان بخرید و آن را زیباتر کنید. اصلی‎ترین مهارت لازم برای این بازی، تمرکز و دقت است و شما می‌توانید از این بازی که طراحی و گرافیک جذاب، کارتونی و پر از رنگ دارد لذت ببرید. شاید در گام نخست این بازی چندان جذاب به نظر نرسد ولی چالش‎های مبتکرانه و موزیک‎های پرانرژی، شما را به ادامه‎ بازی ترغیب می‎کند و حتی امکان دارد به سختی بتوانید از این بازی دست بکشید.

جستجو
آرشیو تاریخی