ورزش ایران

صعود پاراکمانداران به دور
یک هشتم نهایی جام جهانی
در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی پاراتیروکمان به میزبانی امارات، نماینده ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید.
در پایان دور مقدماتی رقابت‌های جام جهانی پاراتیروکمان که به میزبانی امارات برگزار شد، محمدرضا زندی در بخش W1 در مرحله مقدماتی با ۶۴۶ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و پس از یک دور استراحت، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. او امروز در این مرحله به مصاف حریفی از ایتالیا می‌رود.
غلامرضا رحیمی، دیگر نماینده ایران، در ماده ریکرو اوپن در مرحله مقدماتی با ۶۰۷ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و در مرحله حذفی اول با پیروزی 6 -صفر برابر نماینده‌ای از ساحل عاج راهی مرحله یک‌شانزدهم شد که در این مرحله به مصاف حریف برزیلی می‌رود.
این مسابقات از دیروز با حضور ۲۳۰ کماندار از ۵۶ کشور در فزاع امارات آغاز شده است و تا 16 اسفند ادامه دارد.


تعویق چهارماهه باشگاه‌های آسیا
رقابت‌های والیبال باشگاه‌های زنان و مردان آسیا با پیشنهاد ایران و موافقت والیبال ورلد به جای اردیبهشت ماه به شهریور سال آینده موکول شد.
طبق تقویم کنفدراسیون والیبال آسیا قرار بود این رقابت‌ها، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه 1403 برگزار شود و ایران یکی از کاندیداهای میزبانی این رقابت‌هاست. طبق اعلام کنفدراسیون والیبال آسیا، از سال 2024 همه رقابت‌ها زیرنظروالیبال ورلد برگزار می‌شود که وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال ایران در جلسه طرح میزبانی ایران برای قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، پیشنهاد تغییر تاریخ برگزاری رقابت‌ها از اردیبهشت ماه به شهریورماه را داد.
با این پیشنهاد، طرح ایران برای انتقال تقویمی رقابت‌های باشگاه‌های آسیا از آخر فصل باشگاهی به اول فصل بعد یعنی بعد از المپیک موافقت شد تا به این ترتیب، قهرمان این فصل ایران بدون عجله و تداخل تقویمی بین برنامه‌های ملی و باشگاهی، با خیالی آسوده و فرصت چند ماهه با ترکیب جدید و کاملی که برای یک حضور آسیایی و جهانی موفق در فصل آینده مدنظر دارد، به قصد افتخارآفرینی بین‌المللی آماده شود. وحید مرادی میزبانی ایران با حضور دو تیم ایرانی و در مجموع 8 تیم را به تصویب رساند.
 والیبال ورلد در ایمیلی با پذیرفتن طرح ایران برای باشگاه‌های آسیا موافقت کرد، ایران می‌تواند برای دو سال متوالی 2024 و 2025 میزبان این رقابت‌ها را با پذیرفتن شرایط جدید داشته باشد. وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال ایران روزهای آینده با بررسی شرایط، تصمیم فدراسیون والیبال ایران را دراین خصوص اعلام می‌کند.


رونمایی از هویت بصری فدراسیون کشورهای اسلامی
فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی هویت بصری جدیدش را طبق تصمیم دوازدهمین مجمع عمومی انجمن در نوامبر ۲۰۲۳ رونمایی کرد.
هویت بصری جدید بیانیه چشم‌انداز جدید فدراسیون را تجسم و منعکس می‌کند. بیانیه مأموریت و ارزش‌هایی که هدف آن توسعه بیشتر نهضت ورزشی اسلامی، ایجاد رقابت و فرصت‌های عادلانه برای جوانان از هر دو جنسیت و ارتقای تعالی ورزش است.
این بروزرسانی دیدگاه فدراسیون را برای دستیابی به همبستگی ورزشی، هدایت جوانان به مسیرهای ورزشی که ارزش‌های فدراسیون را منعکس می‌کند و ارتقای درک و همکاری بین فرهنگ‌های مختلف در جهان را نشان می‌دهد.
علاوه بر این، هویت جدید نشان‌دهنده یکپارچگی ورزشی است و بر پیام صلح مورد حمایت دین اسلام تأکید دارد. فدراسیون متعهد است که این ارزش‌ها را از طریق ورزش به نمایش بگذارد.
فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی که محل آن در شهر ریاض عربستان سعودی است، بعنوان بدنه اصلی بازی‌های همبستگی اسلامی عمل می‌کند. هدف این سازمان بین‌المللی غیرانتفاعی، تقویت همکاری بین ملل اسلامی از طریق ورزش است.
 

 افتتاح دهکده بازی‌های المپیک
پس از هفت سال ساخت‌وساز، برگزارکنندگان بازی‌های المپیک پاریس۲۰۲۴، دهکده المپیک را در اختیار گرفتند. این دهکده محل اسکان شرکت‌کنندگان خواهد بود و می‌تواند تقریباً ۱۴.۵۰۰ نفر را در خود جای دهد.
برگزارکنندگان هنوز چهار ماه فرصت دارند تا آماده‌سازی خود را تکمیل نمایند و باید بیش از 300 هزار قطعه مبلمان و تزئینات پیش از ورود اولین ورزشکاران نصب شود. این دهکده شامل ۸۲ ساختمان، 3 هزار آپارتمان و ۷۲۰۰ اتاق در زمینی به وسعت ۵۲ هکتار بین  جزیره سن‌دنیس و سن‌اوئن، در شمال پاریس واقع است.

جستجو
آرشیو تاریخی