هادی چوپان قهرمان شد

گرگ پارسی آرنولد را سورپرایز کرد

محسن وظیفه
خبر‌نگار


هنوز چند ماه بیشتر از مسابقات مستر المپیا نگذشته است. هنوز خیلی‌ها جنجالی که به خاطر حق خوری از هادی چوپان در این رویداد معتبر  به راه افتاد را فراموش نکردند که این بار گرگ پارسی روی استیج اوهایو یکبار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. هادی چوپان این‌بار در اوهایو امریکا و در جشنواره آرنولد کلاسیک به روی استیج آمد و تمام بزرگان این رشته را مبهوت هنرنمایی خودش کرد. آرنولد شوارتزنگر که این مسابقات به نام او برگزار می‌شود، یکی از همین بزرگان بود که با دیدن نمایش هادی چوپان روی استیج انگشت به دهان ماند.
او قهرمان آرنولد کلاسیک شد اما شاید مهم‌تر از این قهرمانی احقاق حقی بود که انجام شد و نشان داد نتیجه مستر المپیا خیلی منصفانه نبود. چوپان در عین شایستگی در مستر المپیا دستش از قهرمانی باز ماند و این بهترین فرصت بود که در آرنولد کلاسیک ثابت کند در مورد او اشتباه کردند و چقدر خوب خودش را ثابت کرد.
در این ورزش هرگز کسی بهتر از آرنولد نیامده، او هفت بار قهرمان مستر المپیا شده اما حالا همین آرنولد با دیدن هادی چوپان روی استیج از خود بی‌خود می‌شود و در لایو زنده از او به عنوان هیولا نام می‌برد؛ هیولایی که در مسابقات اوپن آرنولد کلاسیک با اقتدار توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و جایزه 300 هزار دلاری این مسابقات را از آن خود کند.
کسب این قهرمانی ارزشمند باعث شد تا چوپان برای دریافت جایزه خود به روی استیج برود و در کنار آرنولد بایستد. این اتفاق تعبیر یک رؤیای کودکی بود؛ رؤیایی که خیلی زیبا و شیک تعبیر شد: «در بچگی عاشق آرنولد بودم، هر روز پول‌هایم را جمع می‌کردم البته پول زیادی هم نداشتم اما همه را جمع می‌کردم تا عکس‌ها و فیلم‌های آرنولد را بخرم. رؤیایم این بود که یک روزی آرنولد را از نزدیک ببینم اما تصور نمی‌کردم یک روزی در چنین جایی با آرنولد روبه‌رو می‌شوم.» اینها حرف‌های چوپان بعد از قهرمانی در آرنولد کلاسیک بود، کوتاه و دلنشین اما واقعیت این است که او کارهای مهم‌تری هم انجام داده است که شاید اصلاً در رؤیای کودکی هم نمی‌گنجید.
 ایستادن کنار آرنولد و عکس گرفتن با او اتفاق بزرگی برای چوپان بود و شاید تا همین چند سال پیش هم فکر نمی‌کرد که روزی چنین اتفاقی برای او رخ بدهد اما هادی کاری فراتر از این هم انجام داد؛ او کاری کرد که آرنولد از تعجب و حیرت کنار سن ایستاد و با چوپان که در حال هنرنمایی بود، سلفی گرفت.
هادی چوپان حالا دارنده عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی مسترالمپیا و عنوان نخست مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ در امریکا است اما آیا این پایان ماجراجویی‌های گرگ پارسی است؟ بعید است که پایان هنرنمایی چوپان را به این زودی‌ها کسی ببیند. شاید او می‌خواهد قدم در راه الگوی این روزهای خودش، آرنولد بگذارد. آرنولد در بیش از 20 مسابقه رسمی شرکت کرد و فقط دوبار قهرمان نشد و حالا چوپان باید برای شکست این رکورد تلاش کند؛ رکوردی که اصلاً دور از دست نیست. شکستن این رکورد برای کسی که روزی گچ‌کار و بنا بوده و با وجود هزار و یک مشکل جسمی و مالی خودش را به روی استیج اوهایو رسانده و آرنولد را شگفت زده کرده، اصلاً دور از ذهن نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی