با مربی ایرانی هم می‌توان نتیجه گرفت

شفیعیان: رکوردهایمان نسبت به قبل بهتر شده است

فائزه زمانی
خبر‌نگار

 
 
 الناز شفیعیان این روزها با پاروهایش عهدی بسته است تا او را به آب‌های المپیک پاریس برسانند.
ملی پوش کایاک که با رکوردهای مناسب، جواز حضور در کایاک تکنفره مسابقات انتخابی المپیک را گرفت، حالا این روزها سخت پارو می‌زند تا اواخر فروردین شانس خود را در ژاپن برای المپیکی شدن امتحان کند.
در حالی که بعد از رفتن پدروسنا سرمربی سابق تیم ملی، تیم ملی آب‌های آرام هنوز سرمربی ثابتی ندارد، هر کدام از ملی‌پوشان در شهرهای خود زیرنظر مربیان شخصیشان پارو می‌زنند که شفیعیان این موضوع را اذیت کننده نمی‌داند و معتقد است با همین روال هم ملی‌پوشان می‌توانند در انتخابی المپیک نتایج خوبی بگیرند.
 او آخرین تمرینات را برای حضور در انتخابی المپیک خوب می‌داند: «از بازی‌های آسیایی که برگشتیم به صورت مداوم در بندرانزلی اردو زدیم.
خداراشکر درحال حاضر شرایط آب و هوایی بندر انزلی بهتر از تهران است. تهران کوهستانی است و در این مدت با بارش برف، هوا سرد‌تر هم شد ولی ما در انزلی برف نداشتیم و هوا برای تمرین مساعد‌تر بود و اصلاً اذیت نشدیم. خوشبختانه هوای انزلی در این چندماه با ما یار بود و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم.
از طرفی قایق‌های خودمان را از تهران به انزلی آوردیم و از نظر امکانات مشکلی نداریم. از آنجایی که اکثر تمریناتمان در زمستان استقامتی است نیاز داریم تا در مسافت‌های بلند پارو بزنیم که این امکان در دریاچه آزادی وجود ندارد اما اینجا بدون هیچ محدودیتی در مرداب‌ها تمرین می‌کنیم.»
 ملی پوش قایقرانی معتقد است درحال حاضر رکوردها نسبت به زمان حضور سرمربی سابق بهتر شده است: « سالی است که در اردوهای تیم ملی قایقرانی هستم و با مربیان مختلف چه داخلی و چه خارجی کار کرده ام. پدروسنا مدیریت نداشت و نتوانست تیم را کنترل کند.همین هم باعث عصبانیت و فشار روانی کل تیم شده بود. الان هرکسی زیرنظر مربی خودش پارو می‌زند و این موضوع از هرنظر برای همه بهتر است. حتی الان که تیم ملی سرمربی واحد و ثابتی ندارد، رکوردها نسبت به قبل خیلی بهترشده است. سهرابیان با آزاد گذاشتن ملی‌پوشان بهترین تصمیم را گرفت، بنابراین شرایط اصلاً اذیت کننده نیست و از همه نظر آماده تریم.
وقتی مربی جدیدی هدایت تیم را برعهده می‌گیرد، حدوداً یکسالی طول می‌کشد تا فقط با بدن ورزشکاران آشنا شود. بعد از بازی‌های آسیایی زمان کافی برای جذب مربی خارجی نداشتیم. بهترین تصمیم، تمرین ورزشکاران در شهر‌های خود و زیرنظر مربیان شخصیشان بود. ما از نظر مربی مشکلی نداریم، رسیدگی‌ها کم است.»
 شفیعیان شانسش را برای گرفتن سهمیه المپیک خوب می‌داند: «دو قایق اول مسابقات انتخابی المپیک سهمیه می‌گیرند که همین موضوع شانس من را برای گرفتن سهمیه زیاد می‌کند.
رقابت‌ها بسیار نزدیک بوده و صدم‌های ثانیه تعیین کننده است.
خوشبختانه چینی‌ها در قایق 4 نفره با قایقرانان اصلی خود سهمیه گرفته‌اند و حالا این نفرات نمی‌توانند در مواد دیگر هم در مسابقات انتخابی شرکت کنند، به همین خاطر باید با نفرات درجه دو خود در قایق تک نفره شرکت کنند و این هم موضوع دیگری است که شانس گرفتن سهمیه من را زیاد می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی