«سرزمین بی فصل» یک عاشقانه آرام

عاشقانه‌‌های زندگی مجاهدانی که تمام عمر خود را در راه دفاع از وطن و حرم صرف کرده‌اند فصل مشترک بسیاری از کتاب‌‌های تاریخ شفاهی به ویژه در زمینه شهدای حرم است، سرزمین بی‌فصل روایت عاشقانه پروانه مرادی همسر شهید سردار سید حمید تقوی‌فر در طی 35 سال زندگی مشترک با اوست. ‌
ین کتاب که به همت مرکز اسناد انقلاب اسلا‌‌می‌ و به قلم سمیه عظیمی‌ستوده به رشته تحریر و انتشار درآمده است در‌این اثر که مبتنی بر مصاحبه‌‌های تدوین شده از همسر شهید تقوی است روایتی متفاوت از سیره زندگی وی و ارتباط عاشقانه او با همسر و فرزندانش را برای مخاطب روایت ‌‌می‌کند.
بخشی از کتاب ‌این عاشقانه آرام را ‌اینطور روایت ‌‌می‌کند: ‌این قصه، قصه حمید پری است. قصه سی و پنج سال زندگی دختر خاله و پسر خاله‌ای که عاشقانه ازدواج ‌‌می‌کنند، عاشقانه زندگی ‌‌می‌کنند و حالا پری، تنها اما باز هم عاشقانه، زندگی را ادامه ‌‌می‌دهد. آنچه از پری بعد از حمید مانده، جانی است که به هوای حمید و دل خوش است به زندگی با یادگاری‌‌های حمید: مریم، هدی، مونا و ندا. پری عاشق است عشقی ابدی به حمید که ‌‌می‌گفت: آرزو ندارم زیادی زندگی کنم، آرزو دارم خوب زندگی کنم. عشق به مردی از تبار خوبی و خوبان، روز‌‌ها به روزه و جهاد و خدمت، شب‌‌ها به شفع و وتر و سحرگاهان به قرائت قرآن و زیارت عاشورا.
سید حمید با عاشقانه‌‌هایش به ابدیت و شهادت پیوست.

جستجو
آرشیو تاریخی