روایتی که ناتمام ماند

خاطره نگاری در زمره یکی از گونه‌‌های اصلی تاریخ شفاهی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است، روایت ناتمام اثری مبتنی بر خاطره نگاری تاریخ شفاهی از زندگی سردار شهید سید حمید تقوی‌فر است،‌ این اثر توسط سمیه عظیمی ‌تنظیم و تدوین شده و انتشارات مؤسسه روزنامه‌ ایران آن را در سال 1401 در 328 صفحه منتشر کرده است.
روایت ناتمام به صورت مصاحبه و گفت وگو در زمان ‌این شهید بزرگوار جمع‌آوری شده است.‌این کتاب به دوران کودکی، نوجوانی، فعالیت‌‌های انقلابی و سال‌‌های نخست دفاع مقدس به روایتگری شهید تقوی‌فر ‌‌می‌پردازد.
سید حمید تقوی‌فر در جریان مقابله با داعش و در عملیات محمد رسول‌الله مورد اصابت گلوله تک تیرانداز داعش قرار ‌‌می‌گیرد و به فیض شهادت نائل ‌‌می‌شود، پس از شهادت او، مصاحبه‌‌های تدوینگر کتاب با وی ناتمام ماند و از‌این رو،‌ این اثر با عنوان روایت ناتمام به چاپ رسید.
 در بخشی از‌این اثر ‌‌می‌خوانیم: وقتی انقلاب اسلا‌‌می‌ به رهبری حضرت امام (ره) پیروز شد، دشمن احساس کرد ‌این انقلاب در تعارض با آنها است. مردم مسلمان عراق عمدتاً شیعه بودند و از همه اقشار و حتی از استادان با صدام مخالفت داشتند. خیلی از آنها فرار کردند و به‌ ایران پناه آوردند جمهوری اسلا‌‌می‌هم به آنها پناه داد و به آنها رسیدگی می‌کرد و رفته رفته به تعدادشان افزوده ‌‌می‌شد. آنها اعلام آمادگی کردند که حاضریم علیه نظام بعثی که مخالف اسلام است و جنگ را به راه انداخته است به جبهه بیاییم و در‌این دفاع شرکت کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی