حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات درگفت‌وگوی اختصاصی با «ایران» و «ایرنا» تأکید کرد

کشورهای حامی آشوب به ناامنی دچار می‌شوند

قول و قرار مقامات آلمانی با تروریست‌های تجزیه طلب در سفر این مقامات به شمال عراق بی‌پاسخ نخواهد ماند یکی از دلایل موضعگیری‌های اخیر مکرون علیه کشورمان «شناسایی و بازداشت دو مأمور اطلاعاتی فرانسوی» توسط وزارت اطلاعات است ما سند داریم امریکا روابط اقتصادی، نظامی و خریدهای تسلیحاتی برخی کشورهای نفت‌خیز خلیج فارس با کشورهای مختلف، از جمله آلمان و فرانسه را مشخص می‌کند. صراحتاً برای روابط آنها با اروپا مرز و سقف تعریف می‌کنند. حتی در مواردی به آنها می‌گویند به اروپایی‌ها چه جوابی بدهند! اروپایی‌ها هم کاملاً از این وضعیت بی اطلاع نیستند نخست وزیر نپخته کانادا را می‌بینید که در توییتی عین ادعای بی‌پایه ضد‌انقلاب فراری را تکرار و ادعا می‌کند که 15 هزار نفر در جریانات اخیر ایران به اعدام محکوم شده‌اند، 15 هزار نفر! یعنی لازم نیست یک نخست‌وزیر، آمار دقیق اعدامی‌های ایران را داشته باشد؛ کافی است مختصر عقلی داشته باشد

گروه سیاسی/ وزیر اطلاعات در گفت‌وگوی اختصاصی با «ایران» و «ایرنا» به سئوالات پیرامون مواضع سران کشورهای اروپایی درباره آشوب‌های اخیر  پاسخ داد.
این مصاحبه اولین مصاحبه تفصیلی وزیر اطلاعات با یک روزنامه پس از شروع آشوب‌ها در ایران است. این گفت‌وگو را می‌توان تکمیل کننده بیانیه اول وزارت اطلاعات و همچنین بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دانست چه آنکه در این مصاحبه وزیر اطلاعات بر مبنای اصول آن دو بیانیه به روابط کشورهای غربی در ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی‌اشاره می‌کند. در بیانیه نهادهای اطلاعاتی به صورت مشخص به نقش سازمان سیا به عنوان طراح اصلی آشوب‌ها درایران اشاره شد و وزیر اطلاعات نیز 
در این گفت‌وگو به نقش سران امریکا در ایجاد یک جبهه مشترک علیه ایران با همراهی کشورهای اروپایی اشاره می‌کند. او در همین راستا دنبال روی کشورهای اروپایی از امریکا را به عنوان یک اصل مورد توجه در تحلیل کنش و واکنش‌های سران غربی در نظر می‌گیرد. مضمون مصاحبه وزیر اطلاعات همچنین به نقش دشمن درطراحی رسانه‌ای برای ایجاد گره‌های ذهنی برای  ایرانیان اشاره دارد،‌  گریز هجو‌آمیز او به دیدار مکرون و مسیح علی‌نژاد در همین راستا قابل تحلیل است.  در این مصاحبه همچنین وزیر اطلاعات به نقش گروه‌های تروریستی در آشوب‌های اخیر و ارتباط‌گیری مقامات امنیتی کشورهای اروپایی باآنها اشاره می‌کند؛‌ همان موضوعی که در بیانیه نهادهای اطلاعاتی
 بدون آن جزئیاتی که وزیر اطلاعات مطرح کرد، قیدشده است. 
وزیر اطلاعات در این گفت‌وگو به دو خبر منتشر نشده اشاره می‌کند؛ یکی از این اخبار مربوط به تصمیم‌سازی مقامات امریکایی برای برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره مدل و میزان روابط با کشورهای اروپایی است و دیگری دیدار برخی مقامات آلمانی در اقلیم کردستان با تروریست‌های تجزیه طلب. 
حجت الاسلام خطیب افزود که دیدار اخیر مقامات آلمانی از سوی ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند و البته تأکید کرد کشورهای حامی آشوب به آن دچار خواهند شد. 
در ادامه متن کامل این گفت وگو را بخوانید:
این روزها بعضی موضعگیری‌ها از مقامات غربی دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد در حد لزوم به آنها پاسخ داده نمی‌شود. آیا پشت پرده‌ای در این موارد وجود دارد؟
اتفاقاً علت خیلی واضح و به اصطلاح «رو» است. علت در رفتار و گفتار برخی رهبران غربی است. گاهی اقدامات و موضعگیری آنها چنان سبک است که شما شگفت زده می‌‌شوید یا در شأن خود نمی‌بینید که با چنین پدیده‌ای طرف شوید. همچون زمانی که در خیابان یک معتاد متجاهر ژولیده آلوده خیابان‌خواب به شما ناسزا بگوید. آیا شما حاضرید با او طرف شوید؟
ممکن است مثالی بزنید؟
متأسفانه نمونه زیاد شده است. مثلاً اخیراً رئیس جمهور لــوده یکی از کشورهای سابقاً تراز اول اروپایی با یک زن از همان مدل معتادان متجاهر آلوده خیابانی ملاقات کرد و سخنانی که آن زن لوده سیاسی در دهانش گذاشت را تکرار کرد. واقعاً قابل مطالعه و تأمل است که بر آن دولت چه گذشته که از میزبانی افتخار آمیز و تاریخی رهبران بزرگ عدالت طلب و آزادی‌خواه و تاریخ‌ساز جهان همچون حضرت امام خمینی(ره) به پایگاه اراذل و اوباش آلوده تبدیل شده است؟ شما شخصیت و سوابق آن زن را مرور کنید کسی که بر اساس مدارک فاش شده آشکار و اسناد پنهان مزدور و متکدی سرویس‌های اطلاعاتی امریکا است، امروز بـا بالاترین مقام رسمی‌یک کشور سابقاً تراز اول اروپایی ملاقات می‌کند و سخنان سخیف خود را در دهان آن مقام می‌گذارد یا صدراعظم یک کشور دیگر سابقاً تراز اول اروپایی را می‌‌بینید که چقدر خام و به دور از واقعیت‌های کشور ما دهان باز می‌کند و هر آنچه را که دیگران القا کرده‌اند بیرون می‌ریزد یا نخست وزیر نپخته کانادا را می‌بینید که در توئیتی عین ادعای بی‌پایه ضد انقلاب فراری را تکرار و ادعا می‌کند که 15 هزار نفر در جریانات اخیر ایران به اعدام محکوم شده‌اند! 15 هزار نفر!! یعنی لازم نیست یک نخست‌وزیر، آمار دقیق اعدامی‌های ایران را داشته باشد؛ کافی است مختصر عقلی داشته باشد تا چنین ادعای هجوی نکند. پس از آن حدود 12 ساعت طول می‌کشد تا آدم مطلعی پیدا شود و به او تذکر دهد و با محرز شدن بی‌پایگی و سبکی این ادعا و خطر سلب اعتبار باقیمانده‌اش (اگر اعتباری برایش باقی مانده باشد) مجبور بـه حـذف آن توئیت سخیف می‌شود. آیا این رفتار در تراز رهبری یک کشور بزرگ است؟

​​​​​​​ادامه در صفحه  5

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8072/1/635993/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها