مداح: ویژگی‌های خاص کیانی او را از بقیه مستثنی می‌کند

آینده دخترانم از امروز روشن‌تر خواهد بود

فائزه زمانی
خبر‌نگار

 
تیم ملی تکواندو دختران که با ویزای دقیقه نود راهی مسابقات آزاد صربستان شده بود، با یک طلا و یک برنز به بازی‌های خود در شیاپچانگ این مسابقات پایان داد. مینو مداح سرمربی تیم ملی ترکیبی از تکواندوکاران با تجربه و جوان را راهی این مسابقات کرد تا به گفته خودش با محک هوگو پوشان، از دل این مسابقات ترکیب اصلی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را انتخاب کند.
مداح با پایان مسابقات از نتایج شاگردانش راضی بوده و معتقد است پتانسیل دخترانش بیشتر از اینها است و آینده‌ای روشن‌تر از این روزها در انتظار آنها است، البته به شرط تجربه بیشتر و حضور در میادین بزرگ تر.
 
هدف تیم ملی از حضور در مسابقات آزاد صربستان چه بود؟
هدف ما از حضور در مسابقات صربستان محک ملی‌پوشان برای تعیین ترکیب نهایی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود. 7 نفر از تکواندوکاران را برای حضور در این مسابقات انتخاب کردیم که متأسفانه ویزاها خیلی دیر آمد و ویزای ملیکا میرحسینی هم که نیامد؛ او یکی از شانس‌های اصلی ما برای گرفتن مدال بود اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که نتوانستیم او را در صربستان داشته باشیم.
هدفی که برای محک ملی‌پوشان داشتیم تا حد زیادی اتفاق افتاد و احتمالاً تا کمتر از یک هفته دیگر ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص می‌شود.
به نظر می‌رسد ناهید کیانی بعد از نوسانی که داشت مجدداً به ثبات رسیده است.
کیانی چند مسابقه سخت را پشت سرگذاشت و خداراشکر طلا را گرفت، سطح مسابقات بالا بود و 20 امتیاز داشت. بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک که دارای رنکینگ یک رقمی بودند در این مسابقات حضور پیدا کردند تا مثل ما امتیازات لازم را بگیرند که در سیدبندی مسابقات المپیک شرایط بهتری داشته باشند.
خداراشکر کیانی به رغم تمامی مشکلات به هدفش رسید و 20 امتیاز این مسابقات را گرفت، مثل همیشه معتقد هستم که او یک سری ویژگی‌های خاصی دارد که تا حد زیادی او را از قهرمانان دیگر مستثنی می‌کند.
از عملکرد باقی ملی‌پوشان چطور، رضایت داشتید؟
نصیری هم بعد از استراحت در دور اول، رقیب صربستانی را که 2 بار قهرمان جهان شده بود، برد اما مبارزه سوم را با اختلاف خیلی کم به تکواندوکار اسپانیایی واگذار کرد.
ما 6 ورزشکار اعزام کردیم و 2 مدال گرفتیم؛ حقیقی و ولی‌نژاد با اختلافی کم و پای مدال باختند.حقیقی، رنجبر و مرادی 3 تکواندوکار ما بودند که برای اولین بار دریک میدان برون مرزی در بخش جوانان شرکت می‌کردند، در کل ملی‌پوشان ما پتانسیل بیشتر از اینها را دارند منتها تکواندو بازی لحظه‌ها است و هیچ چیزی در آن قابل پیش‌بینی نیست.
این نشان می‌دهد که اگر ملی‌پوشان در میادین بزرگ‌تری حضور پیدا کنند، مقابل رقبای بزرگ هم می‌توانند نتایج خوبی بگیرند. من به دخترانم ایمان دارم و می‌دانم که آینده حتی از الان هم روشن‌تر خواهد بود.
صدور لحظه آخری ویزاها و اعزام دقیقه نودی چقدر در نتایج تیم ملی تأثیرگذار بود؟
این اعزام دقیقه نود اتفاق افتاد، ما شب قبل از مسابقه رسیدیم و خیلی خسته بودیم. اما این سفر با تمام سختی‌هایی که داشت خوب بود و در جهت هدف‌هایمان به ما کمک خوبی کرد.
حرف آخر؟
امیدوارم ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا و در المپیک بتوانند بدرخشند و گل بکارند.

جستجو
آرشیو تاریخی