واکنش مربی تیم ملی به اسم کاظمی در لیست اردونشینان

اکبری: خبری از بازگشت نیست

اردوی تیم ملی والیبال با ورود به فاز جدید، بدون حاشیه نماند. موتا پائز دو روز پیش لیست 39 نفره بازیکنان مدنظرش را برای حضور در اردو به کادر ایرانی داد. لیستی که در آن اسم یوسف کاظمی هم بین 11 سرعتی‌زن اردونشین قرار داشت. این در حالی است که دو روز پیش او و علی زارع از جمع اردونشینان جوان و مستعد خط خورده بودند و پوریا حسین خانزاده و امیرحسین توخته به جای آنها وارد اردو شدند. با این اتفاق شائبه خط زدن یوسف کاظمی توسط کادر ایرانی بدون هماهنگی با سرمربی فرانسوی تیم ملی پیش آمد و بازگشت کاظمی را به نوعی زهر چشم گرفتن پائز از دستیار ایرانی‌اش تلقی کردند.

مهری رنجبر
خبر‌نگار

قضیه زهر چشم نبود
اما پیمان اکبری دستیار ایرانی موتا پائز در تیم ملی والیبال این تلقی را اشتباه می‌داند: «بازیکنانی که از اردو خط خورده‌اند، دوباره دعوت نشده‌اند. در واقع اردو با 18 بازیکن شروع شد که علی زارع و یوسف کاظمی اوایل هفته از جمع اردونشینان خط خوردند. لیست 39 نفره‌ای که دو روز پیش اعلام شده، در واقع لیست کامل بازیکنانی است که به  اردو دعوت شده‌اند.  به نظرم بعضی از دوستان اشتباه متوجه شده‌اند. نمی‌دانم شاید هم ما بد عنوان کرده‌ایم. به هر حال حرف این است که لیست 39 نفره همه بازیکنانی جوان، مستعد، باتجربه و لژیونری هستند که به اردو می‌آیند. اصلاً خبری از بازگشت دوباره کاظمی به اردو و زهر چشم نیست.»

 


با پائز هماهنگ هستیم
مربی تیم ملی والیبال معتقد است کادر ایران با سرمربی تیم هماهنگ است: «ما با پائز هماهنگ هستیم و از تمرین بازیکنان فیلم گرفته می‌شود و برای او می‌فرستیم تا او هم از کار مطلع باشد.»

 

باتجربه‌ها و جوانان فرقی ندارند
او درباره حذف دو سرعتی‌زن بعد از 5 روز تمرین می‌گوید: «در واقع قرار بود اردو از 14 فروردین ماه شروع شود که به خاطر برگزاری لیگ برتر، برای سالن مشکل داشتیم و بنابراین شروع اردو به 18 فروردین موکول شد. البته از جمع 18 بازیکن دعوت شده به اردو، تمرین را با 17 نفر شروع کردیم. ما 6 سرعتی‌زن در اردو داشتیم، برای اینکه کار بهتر پیش برود دو نفر را جذب کردیم و چهار نفر طبق عملکرد بهتر در اردو ماندند. ما طبق آمار و عملکرد کار می‌کنیم و بازیکن باتجربه و جوان هیچ فرقی برای ما ندارد. خوشبختانه در کادر فنی تیم نوید مشجری و امین شاکری آنالیزور هستند و در هر جلسه روی عملکرد بازیکنان زوم می‌کردیم. حتی ما 5 دریافت کننده اردونشین داشتیم و می‌خواستیم یک نفر را حذف کنیم که باز یک فرصت دیگر به آنها دادیم تا خودی در اردو نشان دهند.»

 

به توخته شانس دادیم
او درباره دعوت از امیرحسین توخته سرعتی‌زن به اردو که به تازگی محرومیتش تمام شده، می‌گوید: «درست است که امیرحسین یک سال بازی نکرده، اما او بازیکن جوان و آینده‌داری است که سال قبل به خاطر اشتباهاتش  از والیبال دور ماند. ما به او شانس دوباره دادیم و اگر از شانسش خوب استفاده کند، می‌تواند به شرایط قبل برگردد. به هر حال او باید تلاش کند.»

 

بعضی بازیکنان دیرتر می‌آیند
به گفته پیمان اکبری، بازیکنان دو تیم فینالیست کم کم به اردو می‌آیند: «یکسری از بازیکنان دو تیم فینالیست لیگ برتر به خاطر مشکلاتی که دارند دیرتر می‌آیند. محمدرضا حضرت‌پور سه‌شنبه وارد اردو شد، محمد وادی هم دیروز آمد و چند بازیکن دیگر هم شنبه به جمع اردونشنیان اضافه می‌شوند. ما فعلاً تمرین را با 24 بازیکن ادامه می‌دهیم تا پائز دوشنبه هفته آینده بیاید. فکر می‌کنم کم کم با آمدن لژیونرها، پائز تصمیم نهایی را برای ترکیب 18 نفره تیم می‌گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی