صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

گلایه سایت اصلاح‌طلب از عدم اجرای احکام محاربه
خبر اول اینکه، با داغ شدن خبر دستگیری زورگیران اتوبان صدر تهران، سایت اصلاح‌طلب خبرآنلاین در مطلبی به انتقاد از «تعطیلی صدور احکام محاربه» پرداخت و نوشت: «متأسفانه طی این سال‌ها تقریباً تمام مجرمانی که جرائم خشن مسلحانه مرتکب شده‌اند و جرائم آنها لاجرم با ایجاد رعب و وحشت شدید عمومی همراه بوده، برخلاف نص صریح قانون مجازات اسلامی منجر به صدور حکم «محاربه و اعدام» نشده است.»
 

زمانی فعال اقتصادی از توئیت
ترامپ هم اثر می‌گرفت
دست آخر اینکه، یک کارشناس اقتصادی گفت: برخی افراد و جریانات سیاسی هستند که معتقدند این سیاست که ما می‌توانیم بدون توافق با امریکا اقتصاد را پیش برده، مسائل و مشکلات را حل کنیم و کشور را به پیشرفت برسانیم، سیاست اشتباهی است و امکان‌پذیر نیست!
مسعود براتی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: زمانی که تحریم‌ها به اوج خود رسید، دیگر ابزار جدیدی در جعبه‌ابزار تحریم‌های امریکا علیه ایران وجود نداشت. همان فضا به عنوان میراث ترامپ به دولت بایدن به ارث رسید و بایدن همان مسیر تحریم‌های حداکثری علیه ایران را ادامه داد .وقتی ما عضو شانگهای می‌شویم، شاید فعل اقتصادی مهمی رخ نداده باشد، اما تصویری برای فعالان این کشورها ایجاد می‌کند. ما امروز در حال گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد مقاومتی هستیم. امروز فعال اقتصادی ما که زمانی با یک توئیت ترامپ تحت‌تأثیر قرار می‌گرفت، دیگر نسبت به کنش‌های خزانه‌داری امریکا حساس نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی