خبر

کشف یک بمب نزدیک ورزشگاه آلمانی
یک بمب از زمان جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه اختصاصی تیم آلمانی ماینتس پیدا شد. به گفته پلیس، این کشف، یک بمب بزرگ پرتاب شده از یک هواپیما نبود، بلکه یک بمب آتش‌زای کوچک، احتمالاً مربوط به جنگ جهانی دوم بود. با این حال، به نظر نمی‌رسد که عملیات تخلیه ضروری باشد. به گفته پلیس، کارگران ساختمانی صبح روز دوشنبه بمب را در منطقه برتزنهایم ماینس پیدا کردند. آنها بلافاصله به پلیس و آتش‌نشانی هشدار دادند.


ستاره‌های NBA و ترکیب رویایی المپیک
تیم ملی بسکتبال امریکا با ترکیبی رویایی متشکل از غول‌های بسکتبال این کشور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت خواهد کرد، تیمی که در صدر آنها، لبران جیمز، استیفن کری و جوول امبید دیده می‌شوند. کوین دورنت، جیسون تیتوم، دوین بوکر، تایریس هالیبرتون، آنتونی دیویس، آنتونی ادواردز، جرو هالیدی و بم آدبایو، دیگر ستاره‌هایی هستند که آمادگی خود را برای حضور در المپیک اعلام کرده‌اند. هدایت غول‌های NBA در المپیک بر عهده استیو کر، سرمربی تیم گلدن
استیت است.


غول‌های عربستان مشتری صلاح
روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی نوشته محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول همانند فصل گذشته یکی از اهداف عربستانی‌ها در نقل‌وانتقالات تابستانی است. این بار اما سه باشگاه مشهور عربستانی یعنی الهلال، النصر و الاتحاد مشتاق خرید این بازیکن هستند. انتظار می‌رود جدایی محمد صلاح از لیورپول و انتقالش به لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان درآمد 70 میلیون یورویی برای تیم انگلیسی به همراه داشته باشد.


رقابت یووه و یونایتد برای جذب کونته
منچستریونایتد و یوونتوس در حال بررسی شرایط برای به خدمت گرفتن آنتونیو کونته، مربی ایتالیایی هستند. کونته پس از قطع همکاری با تاتنهام در مارس سال 2023 دیگر هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفت و حالا بیشتر از یک سال است که از میادین فوتبال دور است و به نظر می‌رسد قصد دارد به زودی به عرصه مربیگری
برگردد.


دلیل کناره‌گیری آلکاراس
از تورنمنت بارسلونا
کارلوس آلکاراس، تنیس‌باز جوان اسپانیایی و قهرمان دو گرنداسلم تنیس جهان درباره دلیل کناره‌گیری‌اش از تورنمنت بارسلونا صحبت کرد و جزئیات آن را گفت:« همه چیز از مونت کارلو شروع شد. در طول نخستین تمرین، درد بسیار شدیدی را در ناحیه ساعد احساس کردم. در آن لحظه فکر کردم که مشکلی ندارد، اما نتوانستم در مسابقات حضور داشته باشم. گرفتن این تصمیم برای من بسیار سخت بود، زیرا مسابقات بارسلونا برای من مهم است اما درد شدیدی در دستم احساس می‌کنم و به همین دلیل نتوانستم به این رقابت‌ها برسم.»


داور ال‌کلاسیکو مشخص شد
خرادو داور ۴۳ ساله اسپانیایی قضاوت دیدار ال‌کلاسیکوی پیش‌رو بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا را برعهده خواهد داشت. رئال مادرید و بارسلونا پس از بازی‌های دیشب و امشب خود در لیگ قهرمانان اروپا، باید خود را برای دیداری حساس با یکدیگر در ال‌کلاسیکو آماده کنند، دیداری که یکشنبه هفته آینده در هفته سی‌ودوم لالیگای اسپانیا از ساعت 22:30 به وقت تهران و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد. سازمان لیگ اسپانیا برای این بازی سزار سوتو خرادو داور 43 ساله را به‌عنوان داور این بازی حساس برگزیده است.


درگذشت ستاره سابق فوتبال آلمان
برند هولزنباین که در فینال جام جهانی 1974 پنالتی تعیین کننده را گرفت، در سن 78 سالگی از دنیا رفت. خبر غم‌انگیز دیگری برای فوتبال آلمان؛ برند هولزنباین، قهرمان جهان در سال 1974 و اسطوره باشگاه اینتراخت فرانکفورت، پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی درگذشت. بعد از درگذشت فرانتس بکن باوئر و آندریاس برمه، این خبر تلخ دیگری برای فوتبال آلمان بود. قهرمان جهان در سال 1974 (40 بازی ملی، پنج گل) از زوال عقل شدید رنج می‌برد و به دلیل مشکلات سلامتی‌اش محدود شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی