صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: یکی از زمینه‌هایی که ارس در آینده می‌تواند در آن پیشتاز باشد، بخش گردشگری است. ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد و گردشگران می‌توانند در فصولی که هوای کیش مطلوب نیست، به ارس بیایند. تعداد خودروهای ورودی به منطقه (با حذف پلاک‌های بومی و تکراری)، یک میلیون و ۶۲۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۶ درصدی به ۳ میلیون و ۱۱ هزار خودرو رسید.
 

ایرنا

 مهدی خادم‌ثامنی مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: سالانه ٢١ تن کیسه پلاستیکی فقط در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران استفاده می‌شود که رقم بسیار بالایی است. آمارها نشان می‌دهد که در چند دهه گذشته عملکرد خوبی نسبت به حفظ محیط‌‌زیست نداشتیم و باعث تخریب جنگل‌ها و انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی شدیم علاوه‌بر این منبع زیستی آب و خاک را هم آلوده کردیم.

 

تسنیم

 الهه موحدی کارشناس محیط زیست گفت: در دریای خزر دو دهه اخیر ۲ متر کاهش تراز آب ثبت شده است و اکنون به کمترین مقدار خود طی یک قرن اخیر رسیده است. دریای خزر در تاریخ خود نوسانات زیادی را داشته است و اگر به دوره‌های زمین‌شناسی بیش از 100 سال اخیر توجه کنیم، می‌بینیم که این نوسان‌ها شدیدتر هم بوده است. ماهیت دریای خزر دریاچه است و تغییرات اقلیمی می‌تواند بشدت روی این دریاچه تأثیر بگذارد. در واقع اگر این تأثیر در دریاهای آزاد در حد میلی‌متر باشد در دریای خزر به چندین متر می‌رسد.

 

ایسنا

 حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: هفته گذشته به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، دستورات لازم جهت اتخاذ تدابیر لازم شامل انجام سمپاشی و سایر موارد مقابله‌ای برای جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در تهران داده شده است. مدیر عامل سازمان بوستان‌ها هم اعلام کردند، هماهنگی‌های لازم در کمترین زمان برای انجام اقدامات مقابله‌ای آغاز می‌شود.

 

ایلنا

 عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی بر لزوم اجرای طرح مطالعاتی در نقاط بحرانی خیزش گردوغبار توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شرق استان کرمان روزهای زیادی از سال را با ریزگرد و طوفان شن مواجه است، ۲ هزار و ۵۰ هکتار مالچ‌پاشی در شهرستان ریگان در دستور کار قرار دارد.

 

ایسنا

روز زمین؛ هر سال در ۲۲ آوریل برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های اعتراضی زیست‌محیطی در این سیاره است.
موضوع روز زمین امسال «سیاره در برابر پلاستیک» است و مبارزان خواستار کاهش ۶۰ درصدی تولید پلاستیک تا سال ۲۰۴۰ هستند. گزارش جهانی ریسک‌های مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که خطرات زیست‌محیطی نیمی از ۱۰ خطر بزرگ را در ۱۰ سال آینده تشکیل می‌دهند.

 

برنا

 امیدرضا تونی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج از نجات یک قلاده راکون از اسارت، در محدوده ماهدشت کرج خبر داد: با توجه به تماس تلفنی از سوی ایستگاه آتش‌نشانی ماهدشت یک قلاده راکون که توسط نیروهای ایستگاه آتش‌نشانی ماهدشت و با دستور قضایی از یک منزل کشف و ضبط شده بود تحویل مأموران این اداره شد. این حیوان بزرگترین عضو از خانواده خرسکیان بوده و پستانداری میان‌جثه و بومی امریکای شمالی است.

 

ایلنا

 شهاب طلایی‌شکری مدیرعامل صندوق توسعه و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی گفت: امسال هدفگذاری ما، واگذاری نزدیک به ۱۰۰ بنا برای مرمت و بهره‌برداری است. بیش از ۱۷ سال از تأسیس این صندوق می‌گذرد و درحال حاضر، تنها مرجع قانونی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی است.

جستجو
آرشیو تاریخی