در سفر امیرعبداللهیان به عمان تأکید شد

حمایت ایران از روند گفت‌وگوهای صلح در یمن

وزیر امور خارجه: پیام روشنی از طریق سوئیس به کاخ سفید در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ارسال کردیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه روز گذشته به عمان سفر کرد و با مقام‌های این کشور و همچنین محمد عبدالسلام سخنگوی انصار‌الله یمن دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با سخنگوی انصارالله یمن، روابط ایران و عربستان را در حال پیشرفت و رو به توسعه ارزیابی کرد و با اعلام حمایت ایران از روند گفت‌وگوهای صلح در یمن، حملات امریکا و انگلیس به یمن را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور و در چهارچوب حمایت تمام عیار آنها از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین توصیف کرد. محمد عبدالسلام نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، همبستگی کامل دولت نجات ملی و ملت یمن با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی‌ ایران در دمشق را اعلام کرد. محمدعبدالسلام پس از این دیدار در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» حمله به نمایندگی دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این تخلفی بزرگ نسبت به هنجارهای دیپلماتیک و توافقات بین‌المللی است. او افزود: جنایات صهیونیست‌ها تمامی موازین دیپلماتیک و اخلاقی را زیر پا گذاشته و امروز می‌بینیم چنین اقدامی را انجام داده است و از این رو موضع یمن در محکومیت این حمله وحشیانه به نمایندگی دیپلماتیک ایران در دمشق صریح و روشن است. وزیر امور خارجه پس از عمان امروز به سوریه سفر می‌کند.

پیام از طریق سوئیس
وزیر امور خارجه در نشست خبری با بدرآل البوسعیدی، وزیر خارجه عمان گفت: حمله موشکی و تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، صفحه جدیدی از جنگ‌افروزی صهیونیست‌ها و کشیدن پای دیگران به درگیری و جنگ در منطقه است. امیرعبداللهیان افزود: پیام شفاف و روشنی از طریق سوئیس حافظ منافع امریکا در ایران به کاخ سفید ارسال کردیم، امریکا نمی‌تواند از مسئولیت خود در قبال حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی شانه خالی کند. وزیر خارجه عمان هم گفت: پیگیری‌های جدی ای‌ برای اجرای توافقات دوجانبه داریم و از فرصت حضور وزیر امور خارجه ایران برای کاهش تنش در منطقه و ایجاد آرامش استفاده می‌کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی