صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و هشت - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲

از رسانه ‌ها چه‌خبر؟

ایرنا

شورای نگهبان بخش اول لایحه
بودجه ۱۴۰۳ را تأیید کرد

سخنگوی شورای نگهبان از تأیید بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور خبر داد. هادی طحان نظیف در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در جلسه یکشنبه شورای نگهبان، اصلاحات مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) «سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف» بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. گفتنی است رئیس‌جمهور ۲۰ اسفند از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست با برگزاری جلسات فشرده قانون بودجه را پیش از پایان سال به نتیجه برسانند. مجلس در واکنش به این ضرب الاجل مصوب کرده بود حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ با رعایت احکام بودجه نسبت به وصول منابع و پرداخت اعتبارات بر پایه جداول تفصیلی قانون بودجه ۱۴۰۲ به صورت علی‌الحساب اقدام شود.

 

تسنیم

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با وزیر دفاع سوریه

علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی در ملاقات با وزیر دفاع سوریه ضمن بر شماری دستاوردهای مقاومت در غزه و لزوم تداوم حمایت از آن، به روابط مستحکم دو کشور که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است اشاره و مقاومت ملت و دولت سوریه به عنوان عضوی از محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی را ستود. ضمن تأکید بر گسترش روابط دو کشور در همه ابعاد بویژه در حوزه اقتصادی و زیارتی، اظهار داشت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است و توسعه روابط می‌تواند به سود ملت‌های دو کشور و مردم منطقه باشد.

 

فارس

تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه و عراق

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از آمادگی این معاونت و وزارت امور خارجه برای تسهیل و هموارتر کردن شرایط فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه و عراق خبر داد. وی با بیان اینکه سوریه بعد از‌گذار از یک دوره بحران داخلی آمادگی کامل برای بازسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی را دارد، ‌اضافه کرد: ‌باید تلاش کنیم در پروژه‌های موجود مشارکت داشته باشیم و این امر بدون هماهنگی، تمرکز و همراهی همه بخش‌های دست اندرکار ممکن نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی