فوتبال ایران

دوری مجید حسینی از میادین
سیدمجید حسینی که در نخستین مسابقه تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در دقیقه 44 جای شجاع خلیل‌زاده مصدوم را گرفت، در دومین دیدار در این مسابقات که 29 دی برگزار شد، حضور ثابت برابر هنگ‌کنگ داشت ولی نتوانست تا پایان در زمین بماند و به‌خاطر آسیب‌دیدگی در دقیقه 65 آن مسابقه تعویض شد. حسینی پس از آن دیگر هم نتوانست بازی کند و هنوز هم شرایط حضور در میادین را ندارد. این بازیکن کایسری اسپور در بازگشت به ترکیه تحت مداوا قرار گرفت و رباط مچ پای چپ او که پارگی داشت، جراحی شد تا این بازیکن دوران نقاهت را پشت سر بگذارد. به همین علت حسینی در پنج مسابقه متوالی سوپر لیگ ترکیه نتوانسته به میدان برود. در این میان، باشگاه کایسری اسپور با تأیید مصدومیت حسینی از ناحیه رباط مچ پای چپ در مسابقه ایران مقابل هنگ‌کنگ، اعلام کرده که این بازیکن در حال سپری کردن دوران توانبخشی در این باشگاه برای بازگشت به میادین است. معاینات و بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد که مصدومیت حسینی شدیدتر از حد تصور اولیه است و او به 2 تا 3 ماه استراحت و درمان نیاز دارد.


محبی در تیم منتخب لیگ روسیه
محمد محبی، مهاجم تیم ملی کشورمان و روستوف که در بازی خانگی تیمش برابر کراسنودار در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال روسیه هر دو گل تیمش را به ثمر رسانده بود، از نگاه سایت چمپیونات در ترکیب تیم منتخب این هفته مسابقات جای گرفت. روستوف در این بازی با نتیجه 2-1 پیروز شد تا با 27 امتیاز در رده نهم جدول جای گیرد.
 

تساوی رم با نیمکت‌نشینی آزمون
در آخرین بازی شب سوم از هفته بیست‌و‌هشتم سری A ایتالیا، ، تیم‌های فوتبال فیورنتینا و رم در ورزشگاه آرتمیو فرانکی فلورانس به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت. با این نتیجه رم برای ششمین بار در فصل جاری مساوی کرد و 48 امتیازی شد تا در رده پنجم بماند. در این بازی سردار آزمون مهاجم ایرانی رم در بازی، جایی در میدان نداشت و از روی نیمکت نظاره‌گر مسابقه بود. این درحالی بود که جالوروسی تا لحظات پایانی بازی نیازمند گل تساوی بود ولی دانیله دروسی سرمربی رم سردار را در بین بازیکنان تعویضی‌اش هم قرار نداد و آزمون برای دومین بازی پیاپی در سری A نیمکت‌نشینی را تجربه کرد. این بازیکن در مسابقه رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل برایتون از دقیقه ۸۸ به میدان آمد، او در ۱۶ مسابقه این فصل سری A به میدان رفته و دو گل به ثمر رسانده و در جام حذفی هم یک پاس گل داده است.


طارمی مقابل آرسنال بازی می‌کند؟
پورتو در دیدار رفت خود در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توانست آرسنال را با یک گل شکست دهد و امشب دیدار برگشت خود برابر توپچی‌ها را در ورزشگاه امارات لندن برگزار خواهد کرد. البته تیم پرتغالی کار دشواری برای دیدار برگشت دارد چون آرسنال در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد. مهدی طارمی مهاجم تیم ملی کشورمان که به دلیل مصدومیت مدت زیادی است در ترکیب اژدهایان قرار نگرفته، در بازی رفت دو تیم هم نتوانست برای پورتو به میدان برود ولی سایت اسپورت ویتنس با اشاره به وضعیت او نوشت: «طارمی مهاجم باتجربه پورتو که فصل بعد قرار است برای اینتر بازی کند، به دیدار برگشت خواهد رسید و در ترکیب پورتو قرار خواهد گرفت. بازگشت طارمی به ترکیب اصلی یک خبر خوب برای هواداران پورتو است که در این دیدار می‌توانند از قابلیت‌های مهاجم ایرانی‌شان لذت ببرند. اوانیلسون، مهاجم بیست‌ویک گله پورتو در این فصل نیز مشکلی برای همراهی تیمش ندارد و می‌توان شاهد حضور این دو بازیکن در ترکیب اصلی تیم پرتغالی بود.»


معرفی سرمربیان پایه پرسپولیس
محسن خلیلی مدیر آکادمی فوتبال پرسپولیس، در این راستا سرمربیان ۴ رده سنی این باشگاه را معرفی کرد. بر این اساس، عباس آقایی که در میانه فصل گذشته هدایت تیم امید را بر عهده گرفته بود، در همین رده به فعالیت خود ادامه خواهد داد. باشگاه و آکادمی فوتبال پرسپولیس همچنین از زحمات و تلاش‌های فرزاد آشوبی، سرمربی تیم جوانان در فصلی که گذشت، تشکر و قدردانی کرد و حسن خان‌محمدی که سال گذشته، قهرمانی تیم نوجوانان با هدایت او رقم خورد، هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت. احسان خرسندی که پیش از این نیز در مسئولیت‌های دیگر با تیم‌های پایه و آکادمی همکاری داشت، سرمربیگری تیم نوجوانان را برعهده می‌گیرد و مسعود زارعی که در نیم‌فصل دوم نتایج بسیار خوبی را با شاگردانش رقم زد، همچنان هدایت تیم نونهالان را برعهده خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی