چالش‌های پرسپولیس برای دربی

ویرا با خط دفاعش چه می‌کند؟

اوسمار ویرا در اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش در دربی پایتخت با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو خواهد بود و برای رسیدن به صدر جدول باید آنها را در نظر بگیرد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که گئورگی گولسیانی به دربی خواهد رسید و مصدومیت را پشت سر گذاشته است. با وجود این نفرِ کناردستی او در قلب خط دفاعی مشخص نیست.
 فرشاد فرجی، علی نعمتی و وحدت هنانوف سه گزینه‌ای هستند که قابلیت بازی در پست مدافع میانی را دارند. به نظر می‌رسد شانس فرجی برای بازی کردن بیش از دو بازیکن دیگر خواهد بود. البته فرجی عملکرد پرنوسانی در این فصل داشته و باید دید کادرفنی چه‌طور او را مهیای این پیکار حساس خواهد کرد. هر سه گلی که پرسپولیس در نیم‌فصل دوم دریافت کرده، ماحصل اشتباهات فردی مدافعان و دروازه‌بان این تیم بوده است.
 در جدال با آلومینیوم، خطای صورت گرفته جبران نشد اما در بازی برابر فولاد، فرصت برای بازگشت به‌وجود آمد. با این حال نیاز به گفتن نیست که تکرار چنین اشتباهات فردی‌ای برابر استقلالِ باهوش و قدرتمند نکونام، تنبیهی سنگین در پی خواهد داشت.
ویرا باید از لحاظ ذهنی نفراتش را مهیای این تقابل سرنوشت‌ساز کند و از بازیکنان باتجربه‌ای که دارد بخواهد تا شرایط را در درون زمین کنترل
کنند.
 نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که تیم تحت هدایت جواد نکونام تبحر ویژه‌ای روی ضربات ایستگاهی دارد. این در حالی است که پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد عملکرد ضعیفی روی ارسال‌ها داشت. در مقابل، با آمدن عبدالکریم حسن و اوج‌گیری دانیال اسماعیلی‌فر، در کناره‌ها شاهد پیشرفت قابل توجه پرسپولیس طی هفته‌های اخیر بوده‌ایم.
از طرفی مهدی ترابی مجدداً در نیم‌فصل دوم تبدیل به همان ستاره غیر قابل کنترل لیگ بیست‌ودوم شده و اوستون اورونوف، خیلی زودتر از حد تصور با فوتبال ایران خود را تطبیق داده به هماهنگی جالبی با دیگر نفرات فاز تهاجمی رسیده است.
با این اوصاف، استفاده از فضای موجود در کناره‌های زمین می‌تواند راهی جذاب برای موفقیت برابر استقلال باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی