صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و یک - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

دربی

زمان دربی تغییر نکرد
تصمیم به برگزاری دربی پایتخت در تاریخ قبلی و یا موکول شدن آن به سال جدید، موضوعی بود که طی روزهای اخیر به سوژه اصلی و مورد بحث رسانه‌ها تبدیل شده بود. اصلی‌ترین عامل مطرح شدن این شایعه نیز، برگزاری دربی 24 ساعت پس از چهارشنبه سوری بود که گفته می‌شد مشکلاتی را برای شورای تأمین ایجاد می‌کند.
 حتی سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ نیز با شک و تردید درخصوص احتمال لغو شهرآورد 103 پایتخت صحبت کرد و در مورد برگزاری این مسابقه حساس و مهم در زمان مشخص شده قبلی، با قطعیت حرفی نزد.
با این حال اعلام شد که برخلاف شایعات اخیر، زمان دربی تغییر نمی‌کند و تسنیم گزارش داد صبح دیروز و در جلسه شورای تأمین استان تهران برای برگزاری دربی پایتخت، مقرر شد استقلال و پرسپولیس در همان تاریخ قبلی اعلام شده یعنی ساعت 20 چهارشنبه 23 اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند.
 
استانداری تهران: تمهیدهای لازم اتخاذ شده
سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی استانداری تهران درباره شرایط برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس گفت: «طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و خدمات رسان برای برگزاری شهرآورد روز چهارشنبه ۲۳ اسفند پایتخت از آمادگی کامل برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، او با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و متولیان امر گفت: «امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدهای انجام شده شاهد برگزاری رقابتی سالم توأم با آرامش و آسایش برای شهروندان باشیم.» مشاور استاندار تهران درباره مدیریت حضور هواداران و جابه جایی تماشاگران این مسابقه در مسیر ورزشگاه آزادی، اعلام کرد که تعداد بلیت چاپ شده بر اساس ظرفیت قابل استفاده ورزشگاه است و خدمت‌رسانی برای جابه جایی هواداران توسط شرکت اتوبوسرانی و مترو تا ساعت ۲۴ همان روز ادامه خواهد داشت.»

ذکایی؛ دومین داور زنی که به اتاق VAR
راه پیدا کرد
 مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته مدعی شد که دربی همان چهارشنبه برگزار می‌شود و در مورد انتخاب داوران اتاق VAR نیز اینطور گفت: «در دربی خانم قربانی را داریم که خوشحالم این داور در اتاق VAR است. خانم ذکایی و آقای بنیادی‌فر هم هستند، یعنی داوری دربی را تمام ایرانی انجام می‌دهند.»
 با توجه به اعلام رسمی تاج به عنوان شخص اول فدراسیون فوتبال خبر چند روز پیش ایران ورزشی مبنی بر حضور دو داور خانم در اتاق وار و همچنین نفر سوم این اتاق یعنی موعود بنیادی‌فر تأیید شد و کمیته داوران تاکنون تکلیف اتاق وار را برای بازی دربی مشخص کرده است.

آماده‌باش به عرب براقی و اکرمی
واقعیت در مورد داوران  بین‌المللی این است که تاکنون به غیر موعود بنیادی‌فر دو داور دیگر لایسنس گرفته‌اند. امیر عرب براقی و حسن اکرمی دو داوری هستند که در حال حاضر منتظر گرفتن تیک سبز از AFC نیستند و پیش از این با گرفتن لایسنس جزو داورانی هستند که کمیته داوران می‌تواند برای انتخاب آنها به نتیجه نهایی برسد. نکته اینجا است اگر لایسنس کاظمی نرسد و تیک سبز کنار نام او در سیستم AFC سبز نشود، گزینه اول و آخر کمیته داوران امیر عرب براقی است و این داور جوان که در حال حاضر نفر ششم لیست بین‌المللی است قاضی دربی 103 خواهد شد. عرب براقی که تنها داور تهرانی لیست بین‌المللی است برادر همسر علیرضا فغانی است و خیلی‌ها معتقد هستند که آینده داوری او شبیه فغانی خواهد بود.

وزیر ورزش پیگیر مالکیت سرخابی‌ها
محمدشروین اسبقیان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد واگذاری سرخابی‌ها و نگرانی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای تأکید کرد: «شخص وزیر ورزش این موضوع را در دولت به صورت جدی پیگیری می‌کند و تفکیک مالکیت شود. سازمان خصوصی‌سازی فعالیت‌هایی انجام می‌دهد.»

جستجو
آرشیو تاریخی