وزیر نفت اعلام کرد

ایران میزبان اجلاس بعدی سران کشورهای صادرکننده گاز

بزودی با حضور رئیس‌جمهور از میادین نفتی سپهر و جفیر با افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت بهره‌برداری خواهد شد

 
رئیس‌جمهور درحالی پس از پایان جلسه روز گذشته هیأت دولت راهی استان سیلزده سیستان و بلوچستان شد که به گفته سخنگوی دولت، بیشترین وقت همین جلسه به بررسی گزارش‌ها و آخرین وضعیت سیل در این استان اختصاص داشت. از این رو طبیعی بود که سیل سیستان و بلوچستان و نحوه امدادرسانی دولت، بخشی از مسائلی باشد که در حاشیه نشست هیأت وزیران هم مطرح شده بود. اما در کنار آن، وزرای نفت، ارتباطات، اقتصاد و رفاه و بعضی اعضای دیگر دولت اخبار تازه‌ای برای قشرهای مختلف ایرانیان داشتند. گزارش این رویداد را بخوانید؛
 اوجی: بهره‌برداری از دو میدان نفتی
وزیر نفت اعلام کرد: بزودی با حضور رئیس‌جمهور از میادین نفتی سپهر و جفیر با افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت بهره‌برداری خواهد شد. جواد اوجی با اشاره به اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: در میان کشورهای حاضر در این اجلاس جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست در جمع‌آوری گازهای مشعل را کسب کرد. به گفته وی، میانگین رشد تولید گاز در میان کشورهای این مجمع ۲.۵ درصد بود، درحالی‌که در ایران این رقم ۵ درصد است. وزیر نفت افزود: اجلاس بعدی این تشکل بین‌المللی گازی آبان ۱۴۰۳ در ایران برگزار می‌شود. اوجی اضافه کرد: در این اجلاس، ایران از قراردادهای گازی جدید بین‌المللی رونمایی کرد. وزیر نفت درباره تأمین بنزین شب عید تصریح کرد: تمهیدات خوبی برای ذخیره سوخت در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور اندیشیده شده و مسافران نوروزی مشکلی در این باره نخواهند داشت.
 
 زارع‌پور: خنثی‌سازی 20 خرابکاری در روز انتخابات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: در روز رأی‌گیری بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری صورت گرفت تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود، اما همه آنها کشف و با عوامل آنها برخورد شد، حتی در یک مورد یک و نیم متر حفاری کردند تا به کابل فیبر نوری برسند که کشف و خنثی شد. عیسی زارع‌پور درباره دستاوردهای جدید این وزارتخانه افزود: بزودی ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت که می‌تواند سرعت اینترنت را برای آنان تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد. وزیر ارتباطات درباره عملکرد ماهواره پارس که هفته گذشته از روسیه به فضا پرتاب شد، اظهارکرد: زیرسامانه‌های ماهواره به خوبی کار می‌کند و طی یک یا دو ماه آینده از تصاویر این ماهواره استفاده می‌شود.
 
خاندوزی: اختصاص سهام
به متولدین 1401
همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد 1401 از سوی سازمان برنامه بودجه، از تمام والدین نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ درخواست کرد، حداکثر تا پایان اسفندماه به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و برای دریافت سهام نوزادان خود ثبت‌نام کنند. سیداحسان خاندوزی با تأکید بر اینکه مهلت ثبت‌نام فقط تا پایان سال 1402 است، افزود: از سال ۱۴۰۳ متولدین ۱۴۰۲ ثبت‌نام خواهند شد. برای همین، به محض ثبت‌نام نوزادان متولد 1401، مراحل اداری به صورت کاملاً خودکار و الکترونیکی برای تخصیص سهام انجام می‌شود.

 مرتضوی: استقبال مردم از طرح کالابرگ
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از استقبال ۸۵ درصد مردم از طرح کالابرگ خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای مرحله دوم این طرح انجام و بزودی عملیاتی می‌شود. سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد که تمهیدات لازم برای اجرای مرحله دوم این طرح اندیشیده شده و امید است، بزودی عملیاتی شود.
 
خلجی: توجه ویژه دولت به سیل سیستان و بلوچستان
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت هم از امدادرسانی‌ها و بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات دولت برای کمک به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان خبرداد که می‌توان از آن به عنوان توجه ویژه دولت به سیل سیستان و بلوچستان یاد کرد. سپهر خلجی با بیان اینکه دولت کار امدادرسانی به سیستان و بلوچستان را رها نکرده است، اضافه کرد: امدادرسانی به سیل این استان با محوریت وزارت کشور و دستگاه‌های امدادرسان، از لحظات اولیه و با محوریت وزارت کشور آغاز شده و باوجود درگیری وزارت کشور با رویداد مهم انتخابات، کار با بسیج همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و وزارت نیرو دنبال شد. وی با اشاره به حضور وزیر کشور و دیگر مقامات عالی دولت در استان، اظهارکرد: ممکن است روزهای آینده شاهد بارش‌های تازه در استان سیستان و بلوچستان باشیم که به همین منظور، بار دیگر بر آمادگی همه دستگاه‌ها تأکید شده است.

جریانات سیاسی کام مردم را تلخ نکنند
وی درباره «فرافکنی برخی از نمایندگان و جریانات سیاسی درباره انتخابات و زیر سؤال بردن اقدامات دولت»، تصریح کرد: کام ملت ایران به واسطه حضور پرشور در انتخابات شیرین شد و توصیه ما به همه گروه‌ها و نزدیکان جریان‌های سیاسی این است که به رأی مردم احترام بگذارند و تلاش نکنند با استفاده از تعابیر و مواضعی خاص، کام ملت را تلخ کنند. خلجی هر عاملی که باعث اختلاف و عدم انسجام و مانع از خدمت‌رسانی به مردم شود را به زیان ملت ایران برشمرد و بیان کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات تلاش کرد چهار محور اساسی مد نظر رهبر معظم انقلاب را پیگیری کند، از این رو بحمدالله انتخابات امسال در فضایی کاملاً رقابتی برگزار شد و همه جریانات در انتخابات حضور داشتند.
 
بهادری جهرمی: سیل سیستان، مسأله اصلی هیأت وزیران
سخنگوی دولت نیز در تشریح مذاکرات و مصوبات جلسه روز گذشته هیأت وزیران گفت که بیشترین زمان این جلسه به بیان گزارشی از آخرین وضعیت امداد‌رسانی به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. علی بهادری جهرمی اعلام کرد: یکی از تصمیمات روز گذشته هیأت وزیران، صدور مجوز برگزاری دومین دوره اجلاس وزرای علوم و فناوری کشورهای اسلامی در ایران بود که دولت با بار مالی و هماهنگی‌های لازم آن موافقت کرد و سال آینده این اجلاس در کشور برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی