صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

ردپای شیطان در سینما!

جبارآذین

منتقد و مدرس سینما و تئاتر و تلویزیون

هنر و صنعت و رسانه سینما به دلیل ویژگی‌های صوتی و تصویری و مخاطبان انبوه، ازهمان بدو تولد مورد توجه و بهره‌برداری هنرمندان، سیاستمداران و عالمان و متفکران بوده است و هرکدام ازقشرهای یادشده در جهت دستیابی به اهداف خود از آن استفاده‌ها کرده و می‌کنند.
نوع سودجویی از ابزار تبلیغی سینما در فضای داخلی کشورها محدود نمانده و جدا از هنرمندان نیک‌اندیش که از آن در راه خدمت به جوامع و انسان‌ها و بهترین‌ها استفاده می‌نمودند، شیاطین کوچک و بزرگ و صاحبان قدرت و سرمایه در جهان برای نفوذ و تصرف و تثبیت سلطه خود برجهان با یاری شیطانک‌هایی در قالب نویسنده و شاعر و کاریکاتوریست و خبرنگار و فیلمساز با تولید آثار هنری و سینمایی اغواگر و تحریف شده درباره ادیان الهی و هجمه فرهنگی و تخریب و لطمه به استقلال و آزادی و تاریخ و تمدن ملت‌ها از آن استفاده‌های سیاسی و تجاری کرده و می کنند. تولید ده‌ها فیلم و سریال هالیوودی و صهیونیستی و غربی ایران و اسلام ستیز در همین راستا ساخته شده‌اند.
دشمنان ایران اسلامی به تولید این نوع آثار بسنده نکرده و افزون بر تبلیغات ماهواره‌ای و تلویزیونی و سینمایی و فرهنگی از برخی عوامل و وابستگان وغربگراهای داخلی هم بهره می‌برند. بویژه در سینما با ساختن فیلم‌های نمادین و چندلایه که در پس داستان‌ها و ظواهر آنها، تفکرات و تبلیغات مخرب دین و ایران و ایرانی ستیز پنهان شده به یورش شیطانی خود برای ضربه زدن به فرهنگ و ساختارهای فکری و عقیدتی و اجتماعی سوءاستفاده می‌کنند. این قبیل فیلم‌ها جدا از فیلم‌های انتقادی و اجتماعی سازنده و حتی سیاه‌نما و فیلم‌های سینماگران سیاسی و اپوزیسیون است.
شیاطین سینماگر مورد اشاره، جماعتی هستند که چون در برابر خود، ملت، مسئولان و هنرمندان و نویسندگان متعهد و وفادار به ارزش‌ها و آرمان‌ها را می‌بینند و جسارت هجمه آشکار و تبلیغ اندیشه‌ها و اهداف شیطانی خود را
نمی یابند منافقانه در فیلم‌های سینمایی و در قالب نمادین به این مهم می‌پردازند. متأسفانه این حرکت ضدانسانی و ضداسلامی وضددینی وایرانی از سال‌های قبل تا امروز ادامه داشته و ضرورت دارد تا امروز و در امتداد اجرایی شدن شعارهای عدالت گستری و هویت محوری و مبارزه با فساد دولت سیزدهم درعرصه‌های هنر و سینما به همت مدیران و هنرمندان و منقدان و رسانه‌های وفادار صورت تحقق به خود گیرد.
امیراهوارکی محقق ادیان و منتقد سینما طی چند سال با شناسایی دقیق و کارشناسانه فیلم‌هایی که در آنها پیامبران و ادیان الهی، مقدسات و اسلام و ایران اسلامی مورد تحریف وتخریب وهجمه قرار گرفته‌اند، نقدهای تخصصی و مستدل و روشنگرانه بر آنها نوشته و در رسانه‌ها منتشر کرده و اکنون در صدد انتشارآنها در شمایل یک مجموعه یا کتاب است. کتاب ارزشمندی که می‌تواند مرجع و راهنما و روشنگر تداوم پاک وسالم‌سازی سینما درمسیر ایجاد سینمای تراز انقلاب و مقاومت و ایران اسلامی باشد. اهوارکی به نقد خوب و آگاهی بخش و شجاعانه و راهگشای این فیلم‌ها پرداخته است؛ مسافران، پریناز، بهمن، مامان، مردن درآب مطهر، یلدا، یک شهروند کاملاً معمولی، صدسال به این سال‌ها، کلید و...  .

جستجو
آرشیو تاریخی