صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفده - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

سفر بخیر خطیب دوست‌داشتنی
محمد صالح سلطانی به درگذشت آیت‌الله محمد امامی کاشانی اشاره کرده و در صفحه توئیتر خود نوشته: «تمام این سال‌ها کم پیش می‌آمد شب قدر برسد و خودم را به مراسم احیای مدرسه شهید مطهری و نفس گرم آقای امامی کاشانی نرسانم. آن ترکیب سخنرانی عالمانه و مناجات عارفانه، کیفیت دلنشینی داشت که با عروج استاد از دست رفت. سفر بخیر خطیب دوست‌داشتنی...»
 
چگونه ایرانی می‌توانیم ماند؟
صفحه اینستاگرام باشگاه شاهنامه‌پژوهان، بخشی از صحبت‌های میرجلال‌الدین کزازی شاعر، نویسنده و شاهنامه‌پژوه را منتشر کرده که در آن به موضوع فرهنگ در ایران اشاره داشته و آورده: «نیازی که ما ایرانیان داریم به اینکه چونان ایرانی بر خود بنازیم و بر جهان سربرافرازیم از آنجاست که ما در این جهان، جهانی بیگانه با خویشتن، جهانی که به سوی یکپارچگی، یکنواختی، همسانی، دواسبه می‌تازد بیش از هر زمان بدان نیاز داریم که ایرانی بمانیم. چگونه ایرانی می‌توانیم ماند؟ پاسخی که من به این پرسش ناگزیر بنیادین می‌دهم این است: با شناخت ایران. من بی‌گمانم که هر ایرانی اگر ایران را، تاریخ و فرهنگ آن را، به درستی بشناسد، به ناچار دل به ایران خواهد باخت؛ آن را آن‌چنان گرامی، والا، پرفروغ، دلربا خواهد یافت که آگاهانه از سر شناخت، نه با شور و دلبستگی کور، آن را سرزمینی خواهد دانست که در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، انسانی در جهان در تاریخ بی‌مانند است. پس، به ناچار از آنچه این بخت بلند بهین را داشته است که ایرانی باشد، در این سرزمین سپند اهورایی که سرزمین فر و فروغ و فرزانگی است بزاید و بزاید، سرافراز خواهد بود و نازان، اگر او آگاهانه بدین سرافرازی و نازانی برسد، ناگفته پیداست به آسانی در برابر فرهنگ‌های دیگر فرو نخواهد شکست و خود را در برابر دیگران خوار و بی‌ارج نخواهد دانست.»
 
حمید صفت در شبکه سه
مجله تخصصی سینما «پارسینما» در صفحه اینستاگرامش از سریال نوروزی و ماه رمضانی شبکه سه سیما با بازی حمید صفت خبرداده است. سریالی با عنوان «هفت سر اژدها» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی (سازنده «قلاده‌های طلا») که در ژانر پلیسی ساخته شده و از ابتدای ماه مبارک رمضان درحالی روی آنتن می‌رود که حمید‌‌ صفت، رپر معروف یکی از بازیگران آن است. حمید گودرزی، مجید واشقانی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی و … از بازیگرانی هستند که در سریال «هفت سر اژدها» به ایفای نقش پرداخته‌اند. تصویربرداری این سریال از سال ۹۸ شروع شده و به دلیل شیوع کرونا و ماجرای دزدی اکسسوری‌های سریال از سینه موبیل گروه، تا سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا کرد.»

پایان «دفتر یادداشت»
سوگل خلیق در صفحه اینستاگرامش پوستر جدید سریال «دفتریادداشت» را منتشر کرده و در شرح آن آورده: «با نزدیک شدن به روزهای پایانی انتشار از پوستر تازه سریال «دفتر یادداشت» رونمایی شد. سریال «دفتر یادداشت»، محصول اختصاصی پلتفرم «فیلم‌نت»، به عنوان اثری متفاوت در ژانر معمایی_فانتزی با ارائه ساختاری کم‌نظیر در تولید سریال در ایران و منطبق با استانداردهای جهانی از ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲ هر جمعه  ساعت ۱۲ ظهر به پخش رسید. این سریال از معدود سریال‌های معمایی سال ۱۴۰۲ است که مورد اقبال و تحسین مخاطبان قرار گرفت. «دفتر یادداشت» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و تهیه‌کنندگی حسین اکبری جمعه آینده ۱۸ اسفندماه در قسمت شانزدهم در پلتفرم «فیلم‌نت» به پایان می‌رسد.»

منتظر «پایتخت» باشید
هومن حاجی عبداللهی هم با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش از سریال پایتخت خبرداده و در توضیح آن آورده: «بازم داریم میایم ولی نه عید امسال، این پست هم در جواب محبت همه کسانی که حتی در کوچه و خیابون سراغ پایتخت و اهالی آن را می‌گیرند گذاشته ام. پیشاپیش سال خوبی داشته باشید.»

خودکار سبز بنفشه عیدی می‌دهد
فرهاد حسن‌زاده نویسنده، از اثر جدید خود خبر داده با عنوان «خودکار سبز بنفشه» که از سوی نشر میچکا منتشرشده و با انتشار تصویر این کتاب در توضیح آن نوشته است: «عید بدون عمو نوروز لطفی ندارد. بنفشه با خودکار سبزش می‌رود که عمو نوروز را بیاورد.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی