استاندار گیلان:

راه‌آهن رشت – بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسید

رشت- راه‌آهن رشت – بندرکاسپین بزودی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار گیلان با بیان اینکه راه‌آهن رشت – بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسیده است، گفت: هم اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد در حال انجام است و پس از آن مراحل ریل‌گذاری آغاز می‌شود.
«اسدالله عباسی» در بازدید از وضعیت و روند اجرای خط آهن رشت – بندرکاسپین افزود: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی همه دست‌اندرکاران در حال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره‌برداری این پروژه در سفر آیت‌الله رئیسی به استان گیلان خواهیم بود. وی با بیان اینکه در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تأمین اعتبار برای ایمن‌سازی راه‌ها ادامه دارد، تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای این پروژه تأمین و تخصیص یافته است.
استاندار گیلان بیان کرد: اکنون مشکلی برای تأمین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و با وجود بارش رحمت الهی برف و هوای بارانی چند روز اخیر، کارها با قدرت و قوت در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین – انزلی به عنوان بخشی از طرح راه‌آهن قزوین – رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحول بزرگی ایجاد می‌کند ضمن آنکه مسیر رشت – آستارا هم در دست پیگیری است.
جستجو
آرشیو تاریخی