برخی از سخنان شهید استاد «احمد عبدالرحمن شرف‌الدین»

مُبلغِ وحدت

نفوذی‌های‌مذهبی، نفوذی‌های‌قبیله‌ای و نیروهای ‌نظامی وابسته؛‌ «مثلثی»هستند که اضلاع آن در یک راستا قرار دارد و عامل اصلی مشکلات یمن هستند. وحدت، حول اندیشه مقاومت مفتاح امور است.

دولت مدنی، ایالت فدرال و ارتش ملی؛ ما می‌خواهیم دولت را بر این سه پایه بنا کنیم. لازمه شکل‌گیری یمن واحد، پرهیز از اعمال نفوذ عوامل خارجی است که نمی‌خواهند ملت‌ها متحد باشند.
 
ما می‌خواهیم کشوری را به شیوه‌ای متفاوت بسازیم. ما می‌خواهیم ارتشی داشته باشیم که نماینده کل مردم باشد. ارتشی مبتنی بر دکترین ملی و اسلامی. ارتشی که از مردم محافظت می‌کند و با آن‌ها جنگ نمی‌کند. ارتشی که همه از صعده تا ماهرا در آن شرکت دارند.

همه چیز زودگذر است، به چه کاری مشغول خواهید شد؟ با خانواده، با فرزندان، با مقام، با اعتبار؛ همه را با خود می‌بری؟ تمام می‌شود. عاقبت شما و دیگران یکی است و به همین دلیل فقط آخرت خود را ضایع می‌کنید و فکر می‌کنید به چیزی می‌روید و در حقیقت بازنده این میدان هستید.

رکود خود را رها کنید و به سمت نیکی حرکت کنید تا به قافله آزادی و قافله عزت پی ببرید. تا قافله ایمان را دریابید و با آن گام بردارید تا به هدفی که خداوند متعال شما را برای آن آفریده، دست یابید.

ما اهل دنیا نیستیم، اهل سفریم، اهل دنیا نیستیم و بنابراین از پیوستن به این سفر نه دنبال دنیا هستیم و نه لذت می‌خواهیم، بلکه می‌خواهیم به هدفی برسیم که خداوند متعال ما را به آن امر فرموده است؛ یعنی حرکت به سمت سعادت در یک حرکت جمعی. ما الان در راهپیمایی‌ها به صورت جمعی حرکت می‌کنیم و خداوند متعال این راهپیمایی را برکت می‌دهد. این پیروزی است؛ زیرا به او معطوف است نه به شخص دیگری.

جستجو
آرشیو تاریخی