روایت ترور اندیشمند سیاسی انصارالله از زبان سی‌ان‌ان

شلیک بدون توقف

محل شهادت دکتر شرف الدین. خبرنگار سی ان ان عربی می گوید: فرد مهاجم آنقدر به دکتر شرف الدین شلیک کرد تا مطمئن شد وی از پای در آمده. تروریست ها پنداشتند که شمع اندیشه آن مرد بزرگ خاموش می شود...

دکتر احمد شرف الدین در مسیر حرکت به سمت اجلاس کنفرانس «گفت‌وگوی ملی» در مرکز صنعا، پایتخت (2016 میلادی) مورد ترور واقع شد و به شهادت رسید.
شبکه آمریکایی عرب زبان سی ان ان دست داشتن چهار مرد مسلح در جنایت ترور دکتر احمد شرف‌الدین، یکی از اعضای کنفرانس گفت‌وگوی ملی یمن و یکی از رهبران گروه «انصار الله» که جنبش حوثی در آن عضویت دارد را، فاش کرد. پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی عرب زبان به نقل از یک منبع امنیتی یمن در دفتر وزیر کشور گزارش داد افراد مسلح سوار بر یک کامیون سبک، دکتر شرف‌الدین چهره متفکر مقاومت یمن را در خیابان قاهره، تقاطع خیابان تونس، نزدیک هتل «عقاب» ترور کردند. به گفته شاهدان، شرف‌الدین در مسیر خود به سمت مقر کنفرانس گفت‌وگوی ملی، توسط چهار مرد مسلح که به سمت وی تیراندازی می‌کردند، ترور شد.
 این منبع توضیح داد افراد مسلح رگبار گلوله‌ها را به سر و گردن شرف‌الدین شلیک کردند و تا زمانی که کارش را تمام نکردند، او را رها نکردند. به گفته ساکنان منطقه، این ترور ناگهانی بود و موجب وحشت مردم در خیابان شد. آن‌ها خاطرنشان کردند منطقه‌ای که شرف الدین در آن ترور شد «در اطراف نقاط نظامی به ویژه سمت شرقی که کامیون به سمت آن حرکت می‌کرد» احاطه شده بود که افراد مسلح در آن مسیر حرکت می‌کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی