پس از شکست ایران مقابل ژاپن

تیم ملی والیبال به خانه برگشت


دهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو برگزار شد و نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی و تیم ملی والیبال به مصاف رقبای خود رفتند. در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی امین میرزازاده در دور اول و در مرحله یک‌هشتم نهایی با «مین سئوک کیم» نفر سوم مسابقات قهرمانی جهان و دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 از کره جنوبی کشتی گرفت و 6-0 پیروز شد و گام به مرحله بعدی گذاشت. میرزازاده در دور دوم به مصاف میخایین لوپس دارنده سه مدال طلای المپیک از کوبا رفت و 8 -0 مغلوب شد. فینالیست شدن لوپس تنها راه میرزازاده برای رسیدن به مدال برنز بود. لوپس در نیمه نهایی 2 بر صفر رضا کایالپ را شکست داد و به فینال رفت تا امیدهای نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز زنده بماند. میرزازاده امروز (دوشنبه) در جدول شانس مجدد به مصاف «آلین الکسوس سیاوراریو» از رومانی خواهد رفت و در صورت برتری مقابل این حریف، دیدار رده‌بندی را برابر رضا کایالپ قرار خواهد گرفت. در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست و در مرحله یک‌هشتم نهایی با «آرمن ملکیان» دارنده مدال برنز امیدهای جهان از ارمنستان مبارزه کرد و 5-5 (به دلیل داشتن امتیازات درشت‌تر حریف) مغلوب شد. حضور نجاتی در جدول شانس بستگی به فینالیست شدن نماینده ارمنستان داشت که البته این اتفاق رخ نداد و «آرمن ملکیان» در دوم مغلوب نماینده اوکراین شد تا نماینده کشورمان از جدول مسابقات حذف شود.
والیبال هم به خانه برگشت
دیروز تیم ملی والیبال ایران در پنجمین و آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات المپیک در یک نبرد فوق حساس و یک جنگ تمام عیار آسیایی به مصاف ژاپن رفت. این رقابت تمام آسیایی درحالی برگزار شد که هر تیم در صورت پیروزی می‌توانست به دور یک‌چهارم نهایی المپیک صعود کند. تیم ملی با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، مهدی مرندی (لیبرو) به مصاف ژاپن رفت و ست اول بازی را 21-25 به ژاپن میزبان واگذار کرد. تیم ملی در ست دوم عملکرد بهتری داشت. آلکنو در اواسط ست، ترجیح داد از جواد کریمی و صابر کاظمی به جای سعید معروف و امیر غفور استفاده کند تا شاید افت روحی تیم تا حدودی جبران شود که این اتفاق افتاد و عملکرد بازیکنان جایگزین در حمله، بازیسازی و دفاع روی تور، قابل قبول و مؤثر بود و تیم ایران در ست دوم 25 - 20 برنده شد. در ست سوم نیز، سعید معروف برای بازی به کار گرفته نشد و بازی پایاپای پیش می‌رفت. دو تیم برتری محسوسی به هم نداشتند و بازی در امتیاز 23 مساوی شد. دو تیم در جدالی حساس و برابر با همدیگر پیش می‌رفتند تا اینکه در این ست جذاب با اشتباه ژاپنی‌ها و عملکرد خوب بازیکنان ما، تیم ایران به امتیاز 31 رسید و نتیجه این ست 31 - 29 به سود ما رقم خورد. ژاپنی‌ها ست چهارم را بهتر آغاز کردند و امتیازهای ابتدایی را گرفتند اما تیم ملی در اواسط این ست امتیازهای عقب افتاده را جبران کرد و فاصله خود را به یک امتیاز رساند ولی این کافی نبود و مجدداً ژاپنی‌ها پیش افتادند و 25-22 برنده این ست شدند. ست پنجم هم با برتری ژاپن آغاز شد و بازیکن این تیم 2 سرویس خود را به امتیاز تبدیل کرد و در نهایت این ست هم 15- 13 به سود ژاپن به پایان رسید تا تیم ملی این دیدار را 3-2 به ژاپنی‌ها ببازد و ماجراجویی شاگردان آلکنو پایان یابد. ژاپنی‌ها در این دیدار باهوش بالای خود بارها از تیم ملی فاصله گرفتند و امتیاز به امتیاز با برنامه و با چاشنی سرعت پیش رفتند و همین موضوع باعث برتری سامورایی‌ها و صعود آنها به جمع 8 تیم پایانی شد.
بازگشت طلایی کاروان ایران با استقبال مردم
جواد فروغی، دارنده مدال طلای المپیک تاریخ تیراندازی ایران دیروز با لباس پرستاری وارد کشور شد و با استقبال مسئولان ورزشی کشور، جمعی از همکاران خود در بیمارستان بقیةالله و خانواده‌اش در فرودگاه مواجه شد. فروغی در حاشیه مراسم استقبال گفت: «این استقبال باعث شرمندگی من شد چرا که خیلی از دوستان، آشنایان و خانواده به استقبال من آمدند. افتخار می‌کنم که این لباس را پوشیده‌ام و بارها تأکید کرده‌ام که اگر قرار است به افتخاری بنازم به خدمت به مردم نازیده و به لباس پرستاری افتخار می‌کنم. اول به لباس پرستاری افتخار می‌کنم و بعد به لباس ورزش. شور و شوق مردم ارزش واقعی این مدال را می‌رساند. تأکید می‌کنم مدال طلا به دلیل شور و شوق و لبخند مردم ارزش دارد. این مدال را به رهبر معظم انقلاب و مردم تقدیم می‌کنم. این مدال را به مردم سختی‌کشیده که در بی آبی و بی برقی قرار داشتند و به مردم خوزستان تقدیم می‌کنم و با افتخار حاضرم هر کاری برای آنها انجام دهم.» همچنین همسر جواد فروغی، تیرانداز طلایی ایران گفت: «دعای مردم و لطف خدا بوده که این مدال کسب شد. خدا را شکر می‌کنم که همسرم در این شرایط سخت دل مردم را شاد کرد. او برای کسب این مدال خیلی تلاش کرد و خسته از کار که می‌آمد بعد از استراحت کوتاه، تمرین می‌کرد. هیچ گاه تمرینات را حتی در مسافرت هم رها نکرد.  جواد شب‌ها در بیمارستان شیفت بود و اکثر مواقع مستقیم برای تمرین می‌رفت، با وجودی که خیلی خسته بود. او به دلیل علاقه‌ای که داشت، مستقیم سر تمرین می‌رفت. مردم عزیز، همسرم با عشق شما وارد میدان المپیک شد. به عشق مردم به بیمارستان می‌رفت و برای همه مریض‌ها گریه می‌کرد. او به عشق مردم پرچم را بالا برد نه برای هیچ چیز دیگر.» همچنین دیروز هانیه رستمیان دیگر المپین تپانچه و پرچمدار زن ایران در افتتاحیه المپیک، نازنین ملایی ملی‌پوش قایقرانی، محسن نصر اصفهانی مربی تیم ملی تپانچه و علی دادگر سرپرست فدراسیون تیراندازی از دیگر افرادی بودند که به همراه جواد فروغی به کشور بازگشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7690/1/583459/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها