موسیقی برای همه




جشنواره موسیقی فجر را همچنان آنلاین ببینید. چهارشنبه 29 بهمن که روز دوم جشنواره موسیقی فجر است. شاهد 5 اجرا از آذربایجان تا کشور آلمان خواهیم بود. اجراهای گروه‌های خاوران، وحید اسداللهی و مظفر شفیعی و حسام اینانلو در تالار رودکی ضبط شده است و تریوی جز تیمو فولبرشت در کشور آلمان و همچنین گروه ماهیما در تالار وحدت ضبط شده است.این اجراها را در سایت‌های fajrmusicfestival.com، nay.ir و tiwall.com می‌توانید ببینید.

ساعت 17: گروه خاوران
گروه خاوران به سرپرستی علی حق‌شناس در اصفهان تأسیس شد و تاکنون، بیش از 20 تصنیف و قطعه آهنگسازی و تنظیم کرده و با گروه ماهور نیز همکاری داشته است.
در این گروه علی حق‌شناس (خواننده وسرپرست گروه)، محسن تقی‌پور(تار)، مازیار عارف (کمانچه) و بابک سالمی (تنبک) حضور دارند.

ساعت 18.30 تریوی جَز فولبرشت (آلمان)
تیمو فولبرشت هنرمندی است که موسیقی جَز را با عناصر موسیقی نو، الکترونیک و آهنگسازی درهم آمیخته است. او تاکنون، در 22 آلبوم نواخته و در صحنه‌های برجسته‌ای چون ویلج ونگارد، جشنواره زمستانی جزِ نیویورک و لینکولن سنتر اجرا داشته است. دیگر عضو گروه تئو بلکمان، نامزد جایزه گرمی است که خواننده جَز و آهنگساز موسیقی نو و بداهه‌نوازی زبردست است که صدای خود را چون ساز به‌کار می‌گیرد. بن موندا یکی از برجسته‌ترین گیتاریست‌ها در بداهه‌نوازی است. او با 30 سال سابقه نوازندگی با هنرمندان زیادی از جمله لی کونیتز، اندرو سیریل، جورج گارزونه، پائول موتیان و ماریا اشنایدر اجرا داشته است.
تیمو، تئو و بن، به‌عنوان یک تریو، قطعاتی از موسیقی ترکیبی را اجرا خواهند کرد که صداهای آکوستیک را با رنگ صداهای الکترونیک و براساس هنر بداهه‌‌نوازی است.

ساعت 20: وحید اسداللهی
 گروه استاد وحید اسدالهی در سال ۱۳۹۵ تشکیل شد و تاکنون اجراهای متعددی در ایران و خارج از ایران داشته است. وحید اسدالهی: (سرپرست نقاره)، مراد اسدالهی (گارمون)، رضا اسدالهی (سازهای کوبه‌ای)، افشار نامور‌ (تار)، فرامرز جوادی (قوپوز) رضا فرساد (کلارینت)، ماندانا غفاری (پیانو)، تارا موسویان (سازهای کوبه‌ای)، خوانندگان (شهاب میرزایی) و فرهاد جوادی اعضای این گروه هستند.

21:30 گروه ماهیما، حجت اشرف زاده
حجت اشرف‌زاده ردیف‌آوازی را نزد رضا شاکری در نیشابور و صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت. همچنین، مدتی از راهنمایی‌های استاد محمدرضا شجریان استفاده کرد و با فنون آوازی و ردیف تحلیلی آواز ایران در سال 1385 نزد استاد محمدرضا لطفی آشنا شد. علاوه برآن، فنون تصنیف‌خوانی و هم‌آوایی را از محسن نفر و استاد پرویز مشکاتیان آموخت. ترانه «ماه‌وماهی» از آثار محبوب اوست.
آرش جامع (سرپرست گروه و ویلن)، مجید مظاهری (کمانچه)، حسن ملکی(گیتار)، غلامحسین نخشبی (کیبورد و آکاردئون)، حمید علی‌اکبرزاده(پیانو)، ایمان مهریاری (پرکاشن)، رضا بنائی‌نیا (درامز)، ایمان رضایی‌تازیانی (‌گیتاربیس)، فراز نصیری‌واثق (گیتار)، فرزاد ادهمی (گیتار)، داوود اریکه (فلوت و ساکسوفون)، علی فربودنیا (‌ساکسوفون، کلارینت و بالابان)، آراد یادگارفرد (گیتار) اعضای گروه ماهیما را تشکیل می‌دهند.

ساعت 23: به یاد استاد محمدرضا شجریان
مظفر شفیعی در مقام خواننده به همراه حسام اینانلو نوازنده کمانچه قطعاتی را به‌صورت بداهه و به یاد محمدرضا شجریان اجرا خواهند کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7569/19/569844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها