اخبار




لک و قایدی در لیگ قهرمانان بهترین شدند

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نتیجه نظرسنجی بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا 2020 را معرفی کرد که طی آن حامد لک، دروازه‌بان پرسپولیس با کسب 47 درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد و بشار رسن، ‌هافبک سابق پرسپولیس هم که پیش از این بهترین ‌هافبک لیگ قهرمانان شده بود، با 11 درصد در رده سوم ایستاد. ضمن اینکه شجاع خلیل‌زاده دیگر بازیکن سابق پرسپولیس هم با یک درصد آرا در رده هفتم ایستاد. سایت ای اف سی همچنین اعلام کرد مهدی قایدی مهاجم استقلال با 24 درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن جوان زیر 23 سال آسیا در سال 2020 انتخاب شد و مهدی عبدی با 21 درصد آرا در رده دوم ایستاد.

پاسخ وزارت ورزش درباره کیومرث هاشمی

فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته در نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار مشخص شدن تکلیف کیومرث هاشمی برای حضور در انتخابات این فدراسیون شد. چرا که دلایل و شواهد مبنی بر فعالیت او در این وزارتخانه وجود داشت که نشان می‌داد او مشاور وزیر ورزش است و به همین دلیل نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. به گزارش تسنیم، اما وزارت ورزش در پاسخ به این نامه اعلام کرد هاشمی به‌عنوان کارشناس در امور ایثارگری وزارت ورزش مشغول فعالیت است و مشاور وزیر نیست و حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال منعی ندارد. حیدر بهاروند، کیومرث هاشمی، مصطفی آجورلو، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و علی کریمی 5 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال هستند. قرار است انتخابات این فدراسیون روز 10 اسفند سال جاری برگزار شود. فدراسیون فوتبال اعلام کرده اسامی نهایی کاندیداهای پست‌های مختلف، روز 19 بهمن اعلام خواهد شد.

 آخرین تمرین پرسپولیسی‌ها پیش از سفر به اراک

آخرین جلسه تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از سفر به اراک دیروز در زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی زیر نظر کادر فنی انجام شد. سرخپوشان قبل از تمرین، در جلسه فنی و آنالیز شرکت کردند و آخرین نکات لازم برای دیدار با آلومینیوم را مرور کردند. بازیکنان بعد‌ از ورود به زمین، ابتدا زیر نظر مربی بدنساز تیم با انجام حرکات کششی، نرمشی و دوهای کوتاه، بدن‌ها را گرم کردند. سپس در سه گروه به بازی آقا وسط پرداختند. در ادامه نیز مرور کارهای تاکتیکی و تیمی در دستور کار قرار گرفت و از سوی کادر فنی، نکات لازم به بازیکنان منتقل شد. فوتبال هدفمند، بخش بعدی تمرین بود که با سرعت بالا و تحت فشار به اجرا در آمد.

ناراحتی بازیکنان استقلال در تمرین

تمرین تیم فوتبال استقلال دیروز در زمین مجموعه ورزشی تهرانسر برگزار شد. فرشید باقری و میلیچ غایبان تمرین استقلال بودند. در حاشیه تمرین سرمربی استقلال با وریا غفوری به صحبت پرداخت. گفت‌و‌گوی سرمربی استقلال با این بازیکن 20 دقیقه طول کشید. سید احمد موسوی که دو دیدار آبی پوشان را از دست داده است در تمرین به‌صورت اختصاصی تمرین کرد. بازیکنانی که در ترکیب اصلی استقلال در بازی روز شنبه حضور داشتند در تمرین به ریکاوری پرداختند. بازیکنان استقلال از باخت به سایپا ناراحت بودند. امروز تمرین استقلال برگزار نمی‌شود و بازیکنان از روز سه‌شنبه برای بازی با نفت مسجد سلیمان آماده خواهند شد.

پالس مثبت گوچی به بازی در لیگ ایران

ثبت سه گل در 12 دقیقه، اتفاقی بود که رضا قوچان‌نژاد در لیگ هلند به ثبت رساند تا این مهاجم کهنه‌کار باز هم به تیتر یک رسانه‌های این کشور تبدیل شود. گوچی دیروز در گفت وگویی که با برنامه سلام صبح بخیر داشت، درباره حضور احتمالی در لیگ ایران در آینده چنین نظر داد:«با این اتفاق شاید باشگاه زوله به من اجازه جدایی ندهد. بعد از هت تریک در بازی با ویلم رسانه‌های هلندی هم به این موضوع اشاره کردند. قرارداد من تا پایان فصل جاری است اما با این بازی کمی شرایط جدایی‌ام از تیم سخت شده است. متأسفانه در گذشته چند بار با سرمربی در مورد فوتبال بحث کرده‌ام و باید بگویم با هم کنار نمی‌آییم. بعد از اتمام قراردادم حضور در تیم‌های ایرانی می‌تواند یک آپشن برای من باشد. الان نمی‌توانم بگویم امکان ندارد به ایران برگردم یا صد درصد به ایران می‌آیم. باید بعد در مورد آینده تصمیم‌گیری کنم.» او درباره تیم ملی هم صحبت کرد:«با اینکه چند سالی است برای تیم ملی بازی نمی‌کنم اما هیچ فاصله‌ای بین من و تماشاگران ایجاد نشده است. مشخص است دلم برای تیم ملی تنگ شده اما تصمیمم بعد از جام جهانی خداحافظی از تیم ملی بود. الان وضعیت تیم ملی خوب نیست ولی امیدوارم در ادامه مسیر بچه‌ها بتوانند نتایج خوبی بگیرند و در نهایت به جام جهانی صعود کنند.»

مهدی: باشگاه‌ها بیشتر از پرسپولیس استراحت کردند

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان  لیگ فوتبال درباره اعتراض‌هایی که به استراحت بیشتر پرسپولیس از سوی سرپرست و سرمربی استقلال مطرح شده، به فارس گفت: «اگر به صورت تک بازی‌ نگاه کنیم، در هر لیگی ممکن است یک تیم کم‌تر از بقیه تیم‌ها بازی کند اما با نگاه به میانگین فصل شرایط متفاوت است. پرسپولیس حدود 20 روز در رقابت‌ها نبود و اگر این 20 روز را خارج کنیم. کلیه باشگاه‌ها 7 تا 8 روز استراحت داشتند اما پرسپولیس 6 روز در نیم‌فصل اول استراحت داشت.»

 رضاییان در میان 10 مدافع برتر دهه گذشته

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال در ادامه معرفی بهترین‌های دهه گذشته (2011-2020) بهترین مدافعان را معرفی کرد که سرخیو راموس کاپیتان تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید با کسب بیشترین امتیاز به عنوان بهترین مدافع یک دهه گذشته انتخاب شد. نکته جالب اینکه رامین رضاییان مدافع السیلیه قطر نیز در رده‌بندی در جایگاه نهم ایستاد.

 عودت پرونده خلیل‌زاده به کمیته وضعیت

پس از اعتراض باشگاه پرسپولیس به فسخ قرارداد شجاع خلیل‌زاده، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال مدتی قبل اعلام کرد صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و پس از آن، پرسپولیس اعتراض خود را در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پیگیری کرد. علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف درباره آخرین وضعیت این پرونده به فارس گفت: «حضور خلیل‌زاده در الریان منافاتی با رسیدگی ندارد و کمیته وضعیت نباید قرار عدم صلاحیت به رسیدگی را صادر می‌کرد. اکنون باید کمیته وضعیت یا این اعتراض را رد و قبول کرده یا اینکه باشگاه پرسپولیس را به مرجع صلاحیت‌دار رسیدگی به پرونده یعنی فیفا هدایت کند و این پرونده را به این کمیته عودت دادیم تا بررسی کند.»

 برنامه ویژه اسکوچیچ برای بازیکنان تیم ملی

به منظور بهبود عملکرد ملی‌پوشان، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی به همراه دیگر اعضای کادر فنی قصد دارند از طریق وب ‌کنفرانس با بازیکنان ارتباط برقرار کنند و ضمن آماده‌سازی حداکثری بازیکنان برای مسابقات مقدماتی جام جهانی، عملکرد آن‌ها را برای بازی‌های پیش‌  رو تقویت کنند؛ هدف کادر فنی تیم ملی از این کار آنالیز ویدئوهای بازی ملی‌پوشان در باشگاه‌هایشان با حضور آن‌ها و صحبت درباره نکات و مسائل فنی در میان همه‌گیری کرونا است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/18/567411/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها