معاون بین‌الملل قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی پیشنهاد داد

صدور کیفر خواست علیه «برایان هوک»




رئیس قوه قضائیه، کشف حقیقت را مهم‌ترین مسأله در نظام قضایی دانست و گفت: قاضی موظف به اجرای عدالت و صدور حکم بر اساس حقیقت است و همه ارکان دستگاه قضا و همچنین ضابطان قانونی نیز باید او را در کشف حقیقت یاری دهند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه کشف حقیقت و صدور حکم عادلانه موجب استحکام هر چه بیشتر نظام مقدس اسلامی و آرا و نظرات و دیدگاه‌های قضایی می‌شود، افزود: همت ما در دستگاه قضایی باید اجرای بدون تبعیض عدالت باشد؛ چرا که مردم کمبود‌ها را تحمل می‌کنند، اما تحمل تبعیض برای آنها سخت است.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به حادثه مرگبار انفجار در بندر بیروت اشاره کرد و با تأکید بر لزوم بررسی همه‌جانبه و روشن شدن ابعاد ماجرا و شناسایی قاصران و مقصران آن اظهار داشت: جراحتی که به لبنان وارد شد، قلوب همه انسان‌های آزاده عالم را جریحه‌دار کرد. رئیسی با اشاره به فتنه‌های دشمنان برای تخریب و تضعیف جبهه مقاومت در لبنان گفت: لبنان همچون فلسطین در خط مقدم مواجهه با صهیونیست‌ها قرار دارد و به هیچ عنوان نباید انسجام و وحدت مردم و جریان مقاومت در این کشور مورد خدشه قرار گیرد. وی گفت: کسانی که دوست لبنان نیستند و مقاومت را به ضرر خود می‌دانند، دنبال شکست جریان مقاومت و ایستادگی هستند، ولی سخت در اشتباهند و نمی‌توانند خون‌های مطهری که برای عزت، استقلال و سربلندی لبنان و مقاومت ریخته شده، پایمال کنند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: اعلام هر طرح اقتصادی در کشور باید با نظرات کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی همراه باشد و پس از تصویب نیز، برای افکار عمومی به خوبی تبیین شود تا مورد استقبال همه قرار گیرد. رئیسی افزود: یک طرح اقتصادی وقتی ارزشمند است و به مردم آرامش می‌دهد که با نظرات نخبگان تهیه شده باشد و درباره جزئیات آن هم اطلاع‌رسانی شود؛ در غیر این صورت با ایجاد ابهام، مردم را نگران و فعالان اقتصادی را سرگردان می‌کند. رئیس قوه قضائیه با ضروری خواندن توجه دولت و مجلس به موضوع معیشت، گفت: دولت و مجلس باید مسائل اقتصادی را با حساسیت و اولویت پیگیری کنند و با طرح‌های راهگشا و کارشناسی شده برای حل مشکلات معیشتی و گره گشایی از زندگی مردم گام بردارند.
در این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای اصلاح مجرمان در زندان‌ها، گفت: در سازمان زندان‌ها تلاش داریم تا از پابند زدن به پایبند کردن مجرمان به ضوابط اجتماعی و اخلاقی و رعایت حقوق خانواده و افراد جامعه برسیم و برای این مهم به سراغ شهدا رفته‌ایم، چون آنها نقطه اتکای مطمئنی هستند که زندانیان به راحتی با آنها ارتباط معنوی برقرار می‌کنند.
حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور هم با اشاره به مشکلاتی که مردم از طریق فضای مجازی به وی منتقل می‌کنند، گفت: ظهور و بروز حق محوری و اجرای عدالت در احکام متقن قضایی است و مادامی که اقدامات دادسرا‌ها و خروجی دادگاه‌های ما در جهت اجرای عدالت نباشد، پشتوانه و دلگرمی برای مردم به وجود نمی‌آید. رئیس قوه قضائیه در واکنش به گزارش رئیس دیوان عالی کشور گفت: گاهی روش‌ها در دستگاه قضایی نادرست و برای مردم زحمت‌آفرین است که حتماً باید اصلاح شوند.
همچنین در این جلسه علی باقری معاون بین‌الملل قوه قضائیه برکناری برایان هوک از مسئولیت پیگیری امور ایران را فرصت مناسبی برای تحت تعقیب قرار گرفتن او به جرم اقدامات خصمانه علیه منافع ملی ایران دانست و گفت: لازم است کیفرخواستی علیه برایان هوک از سوی دادستانی صادر شود چرا که او بانی طرح فشار حداکثری به ایران، قطع دسترسی ایران به منابع مالی و تحریم‌های ثانویه بود و علاوه بر توسل به زور، سردار قاآنی را نیز تهدید به ترور کرده است.
زارع‌پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه هم از ارتقای سامانه ثبت اموال مسئولان خبر داد و گفت: در اولین مرحله از ارتقای این سامانه، زیرسیستم مشمول‌یابی برای تسهیل در شناسایی مشمولان این طرح راه اندازی شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7416/2/551100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها